/Files/images/624b2c63144a5713646457.jpg

Рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні

Рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період війни

Методичні рекомендації щодо проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу в закладах дошкільної освіти

Вебінар «Як підвищити ефективність дистанційної роботи»

Веб-консультація за темою

«Організація освітньої діяльності в закладах дошкільної освіти»

Веб-консультація для педагогічних працівників закладів ЗДО Харківської області за темою «Виконання програм із дошкільної освіти в умовах воєнного стану»

Особливості організації освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників у І півріччі 2022та перспективи на 2022/2023 н.р.

Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.

Як здійснювати освітню діяльність у режимі воєнного стану: рекомендації для педагогів

Ураховуйте ситуацію

Організовуйте освітній процес з урахуванням воєнної ситуації в населеному пункті — очне, змішане, дистанційне. Під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі враховуйте вікові особливості дошкільників. Такі заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводьте не більш ніж протягом 10 хвилин, старшого дошкільного віку — 15 хвилин. Створюйте короткі й дидактично продумані відеоролики. Два п’ятихвилинні відео діти переглянуть з більшою ймовірністю, ніж одне десятихвилинне

Створюйте відеозаняття

До зйомки заняття перевірте технічне налаштування. Зокрема, вебкамеру встановіть на рівень очей або трохи вище, адже діти мають бачити очі педагога, і обов’язково дивіться в об’єктив. Також використовуйте режим демонстрації екрана. Простий спосіб створити відеозаняття — записати показ слайдів. Однак це швидко втомить дітей, якщо екран не буде активним. Слайди мають бути рухомими. Додайте переходи й анімацію, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді

Підтримуйте зв’язок

Співпрацюйте й організовуйте зворотний зв’язок з батьками дітей. Надайте їм змогу через сайт дитячого садка, програму Skype, месенджери Viber, WhatsApp, Telegram та соціальні мережі ставити запитання щодо особливостей навчання, виховання та розвитку дітей. Результати зворотного зв’язку сформують основу для планування консультативної та методичної допомоги батькам

Спостерігайте за поведінкою дитини

Для того щоб вчасно надати дітям необхідну допомогу, спостерігайте за їхньою поведінкою та долучайте до цього практичного психолога. Відтак враховуйте в освітній роботі дані моніторингу психологічного стану дітей, організовуйте емоційно-емоційно-підтримувальну мовленнєву комунікацію, використовуйте індивідуально дібраний комплекс технологій психолого-педагогічного супроводу

Спілкуйтеся з батьками вихованців

Проводьте роботу з батьками щодо психологічного супроводу дитини у воєнний час. Надавайте їм консультації, як допомагати дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій, долати негативні наслідки травмувальних подій та адаптуватися до нових обставин їхнього життя. Допомагайте батькам формувати в дітей навички безпечної поведінки та стресостійкість, а також зберігати в них фізичне, психологічне й емоційне здоров’я

Сформуйте бібліотеку онлайн-матеріалів

Для того щоб поліпшити організацію освітнього процесу в дистанційному форматі, сформуйте бібліотеку онлайн-матеріалів. Бібліотеку зберігайте в хмарі та відкрийте доступ усім педагогам. Використовуйте публікації психолого-педагогічного та методичного спрямування, зокрема, із сайту МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту» та Telegram-каналу «Підтримай дитину»

Організовуйте продуктивну діяльність

Заохочуйте дітей самостійно виготовляти поробки, малюнки, брати участь у будь-яких проєктах. Адже коли дитина усвідомлює результат своєї праці, це підвищує відчуття спокою та сили. Спостерігайте за поведінкою дитини. У разі регресивного стану, коли в дитини виявляються поведінкові реакції, характерні для більш раннього віку, використовуйте тілесні ігри та вправи

Не забувайте про інклюзію

Створіть необхідні умови для якісної інклюзивної освіти під час дистанційної взаємодії:

організуйте інклюзивний освітній простір, який відповідатиме потребам і можливостям кожної дитини в дистанційних умовах. Для дітей, чиї особливі освітні потреби не вдається задовольнити за допомогою звичайних ІКТ, веб- і хмарних технологій, адаптуйте та/або модифікуйте зміст, процес, результати навчання та онлайн-середовище відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини;

спроєктуйте освітнє середовище для дітей з ООП з урахуванням рекомендацій, поданих у пораднику для педагогів ЗДО «Середовище, що належить дітям»;

надавайте освітні, психолого-педагогічні та корек ційно-розвиткові послуги;

організуйте партнерство вихователя й асистента вихователя;

моніторте, як педагоги реалізують індивідуальну програму розвитку та задовольняють особливі освітні потреби дітей в умовах дистанційної освіти

Підвищуйте власний фаховий рівень

Для того щоб забезпечити якість дошкільної освіти відповідно до суспільних викликів, підвищуйте власний фаховий рівень з оволодіння цифровими інструментами. Зокрема, проходьте різні онлайн-курси на платформах суб’єктів підвищення кваліфікації. А також вивчайте й поширюйте досвід педагогів, зокрема з інших країн, щодо організації роботи з дітьми дошкільного віку під час воєнних дій

Примітка. Підготовлено відповідно до додатка 1 до листа МОН «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 №

/Files/images/Screenshot_20220602-111104_Drive.jpg

/Files/images/Screenshot_20220602-111125_Drive.jpg

/Files/images/Screenshot_20220526-211457_Chrome.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 160