ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

Булінг (цькування)- діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

Наказ МОН України від 26.02.2020 р. № 293 «Про затвердження Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти"

Лист МОН України від 14.08.2020 №1/9-436 "Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)"

Організації, які займаються проблемами булінгу в Україні
ЯК ЗУПИНИТИ БУЛІНГ: поради батькам
Презентація на тему: "Булінг у закладі дошкільної освіти"

ПЛАН ЗАХОДІВ ПО ЗАПОБІГАННЮ ТА ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)

План заходів по запобіганню та протидії булінгу(цькуванню) на 2023-2024н.р.
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) на 2022 рік

План заходів, спрямованих на запобігання та протидії булінгу (цькуванню) на 2021 рік

ЯКЩО ВАША ДИТИНА АГРЕСОР:

· Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки; МАЄШ ПИТАННЯ? – Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів.
· Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого наступає відповідальність.
· Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку, але не погрожуйте обмеженнями і покараннями. Повідомте їй, що будете спостерігати за її поведінкою.
· Зверніться до психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.
Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння! Доки дитині не виповнилось 18 років, відповідальність за її вчинки несуть батьки.
Якщо ваша дитина порушує права іншої дитини, вчиняючи над нею насильство (булінг),батьки можуть бути притягнуті до адміністративної, кримінальної або цивільної відповідальності.

ЯКЩО ВАША ДИТИНА СТАЛА ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ:

· Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину;
· Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти;
· Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації;
. Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вихователі, керівництво закладу, батьки інших дітей);
. Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання;
· Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може зайняти деякий час.
У разі, якщо вирішити ситуацію з булінгом на рівні закладу не вдається – повідомте поліцію! Захистіть свою дитину від цькування!

ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ БУЛІНГУ:

· Втрутитися і припинити цькування – булінг не слід ігнорувати;
· Зайняти нейтральну позицію в суперечці – обидві сторони конфлікту потребують допомоги, запропонувати дітям самостійно вирішити конфлікт;
· Пояснити, які саме дії Ви вважаєте булінгом і чому їх варто припинити;
· Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей;
· Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування.
Пам’ятайте, що ситуації з фізичним насильством потребують негайного втручання!

Порядок реагування на доведені випадки булінгу:

1. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
2. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу,яка з’ясовує обставини булінгу.
3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1. Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2. На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).
3. Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4. До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
5. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

/Files/images/image (1).jpg

/Files/images/stop_buling_640.jpg

Правила поведінки здобувача освіти в ЗДО


1. Дотримуйся режиму, лягай та прокидайся вчасно.
2. Приходь у садочок у гарному настрої.
3. Приходь в дитячий садок вчасно на зарядку та на заняття.
4. Слухайся, поважай батьків, вихователів та допомагай їм в усьому.
5. Якщо в тебе щось болить, обов’язково скажи про це вихователю.
6. Не виходь з групи без дозволу дорослих.
7. Завжди пам'ятай та вживай ввічливі слова.
8. Спочатку подумай, потім зроби.
9. Поважай всіх своїх друзів.
10. Вмій ділитися своїми іграшками.
11. Одягайся відповідно до погоди.
12. Намагайся бути чемпіоном в усьому та допомагай своїм друзям.
13. Бережи іграшки, прибирай їх після гри.
14. Під час заняття будь уважним і виконуй завдання самостійно.
15. Прагни самостійності під час одягання на прогулянку.
16. Намагайся завжди виглядати охайно.
17. На прогулянці слухай вихователя та будь уважним.
18. Гуляй, грайся, спілкуйся з друзями лише на своєму майданчику.
19. Після прогулянки, охайно складай свої речі.
20. Після користуванням туалетом, перед прийняттям їжі обов’язково мий руки з милом.
21. Під час прийому їжі намагайся бути охайним, не заважай іншим та не поспішай і не розмовляй.
22. Під час тихої години спи та відпочивай.
23. Грайся з усіма та вмій організувати свою гру.
24. Якщо ти когось образив, вмій вибачитися.
25. Вмій дочекатися своєї черги.
26. Завжди кажи правду.
27. Сприймай поради та зауваження від вихователя як допомогу.
28. Правила доможуть тобі рости веселим та кмітливим і ти зможеш змінити цей світ на краще.

/Files/images/malyishariki_750x423.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 226