У новому 2023/2024 навчальному році пріоритетними залишаються питаннястворення безпечного, комфортного середовищадля учасників освітнього процесу й поліпшення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти. Особливу увагу надаємороботі з батькамитаформуванню соціально-громадянської компетентностідітей дошкільного віку.
Важлива новація в Державному стандарті дошкільної освіти
У Базовому компоненті дошкільної освіти (Державному стандарті дошкільної освіти), затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України № 33 від 21.01.2021, новою ключовою для дошкільної освіти компетентністю дитини визначено соціально-громадянську. Основні ознаки її сформованості перелічено в інваріантному складнику освітнього напряму “Дитина в соціумі”.
Основи соціально-громадянської компетентності закладаються в дошкільному віці і є передумовою для подальшого розвитку соціальної та громадянської компетентностей в Новій українській школі.
Наступність дошкільної та початкової освіти
Державний стандарт дошкільної освіти (2021)
Соціально-громадянська компетентність— це здатність до прояву особистісних якостей, соціальних почуттів, любові до Батьківщини; готовність до посильної участі в соціальних подіях, що відбуваються в дитячих осередках, громаді, суспільстві та спрямовані на покращення суспільного життя.
Завдання і зміст освітнього напряму “Дитина в соціумі” реалізуються з урахуванням системи особистісних цінностей, здібностей, потреб, інтересів, активності дітей дошкільного віку.
Сформованість соціально-громадянської компетентностімає виражатися в ціннісному ставленні дитини до себе, своїх прав та прав інших, наявності уявлень про правила і способи міжособистісної взаємодії між членами сім’ї, родини, іншими людьми та вмінні дотримуватись цих правил у соціально-громадянському просторі, а також у ціннісному ставленні та повазі до культурних надбань українського народу, представників різних національностей і культур.
Соціально-громадянська компетентність дитини дошкільного віку формується в різних видах діяльності, зокрема в ігровій, комунікативній, здоров’язбережувальній, художньо-естетичній, пошуково-дослідницькій тощо.
Міністерство освіти та науки розробилодокумент, що містить інформацію про організацію освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану та надає роз’яснення щодо: