• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Організація освітнього процесу

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС 2023-2024 навчальний рік

У новому 2023/2024 навчальному році пріоритетними залишаються питаннястворення безпечного, комфортного середовищадля учасників освітнього процесу й поліпшення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти. Особливу увагу надаємороботі з батькамитаформуванню соціально-громадянської компетентностідітей дошкільного віку.
Важлива новація в Державному стандарті дошкільної освіти
У Базовому компоненті дошкільної освіти (Державному стандарті дошкільної освіти), затвердженому наказом Міністерства освіти і науки України № 33 від 21.01.2021, новою ключовою для дошкільної освіти компетентністю дитини визначено соціально-громадянську. Основні ознаки її сформованості перелічено в інваріантному складнику освітнього напряму “Дитина в соціумі”.
Основи соціально-громадянської компетентності закладаються в дошкільному віці і є передумовою для подальшого розвитку соціальної та громадянської компетентностей в Новій українській школі.
Наступність дошкільної та початкової освіти
Державний стандарт дошкільної освіти (2021)
Соціально-громадянська компетентність— це здатність до прояву особистісних якостей, соціальних почуттів, любові до Батьківщини; готовність до посильної участі в соціальних подіях, що відбуваються в дитячих осередках, громаді, суспільстві та спрямовані на покращення суспільного життя.
РЕАЛІЗАЦІЯ ЗАВДАНЬ ОСВІТНЬОГО НАПРЯМУ
Завдання і зміст освітнього напряму “Дитина в соціумі” реалізуються з урахуванням системи особистісних цінностей, здібностей, потреб, інтересів, активності дітей дошкільного віку.
Сформованість соціально-громадянської компетентностімає виражатися в ціннісному ставленні дитини до себе, своїх прав та прав інших, наявності уявлень про правила і способи міжособистісної взаємодії між членами сім’ї, родини, іншими людьми та вмінні дотримуватись цих правил у соціально-громадянському просторі, а також у ціннісному ставленні та повазі до культурних надбань українського народу, представників різних національностей і культур.

Соціально-громадянська компетентність дитини дошкільного віку формується в різних видах діяльності, зокрема в ігровій, комунікативній, здоров’язбережувальній, художньо-естетичній, пошуково-дослідницькій тощо.

Міністерство освіти та науки розробилодокумент, що містить інформацію про організацію освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану та надає роз’яснення щодо:
· створення безпечних умов та організації освітнього процесу;

· реалізації освітнього процесу в ЗДО у дистанційному форматі;

· організації роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби;
· формування соціально-громадянської компетентності дітей;

· психологічного супроводу учасників освітнього процесу;

· атестації педагогічних кадрів та діяльності центрів професійного розвитку;

· організації роботи з батьками;

· організації харчування в ЗДО.


Кiлькiсть переглядiв: 1710