Спрямовується на створення науково-методичного осередку для педагогів і батьків. Здійснюється вивчення, узагальнення і поширення педагогічного досвіду працівників свого та інших закладів, педагогічного досвіду; розроблення методичних рекомендацій, зразків планування, узагальнення матеріалів з питань вивчення роботи педагогів; забезпечення та поповнення кабінету різними матеріалами (наочно-дидактичними посібниками, науковою, навчально-методичною, енциклопедичною літературою, іграшками, атрибутами, аудіовізуальними засобами тощо), при необхідності — оформлення стендів, виставок та ін.
Методична робота— це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності.
Методична робота в ЗДО— це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу НВК в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання навчально-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.
· забезпечення професійною інформацією;
· організація методичної й науково-дослідної роботи ЗДО;
· діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;
· організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;
· допомога педагогам в підготовці до атестації;
· організація підвищення кваліфікації;
· допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
· виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
· участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
· виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
· методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.
Методичне забезпечення навчально-виховного процесу носить безперервний характер, випливає з реальних проблем, що виникають у педагогічній діяльності, і включає широкий набір видів, форм і змісту діяльності.
· інформативність та змістовність;
· перспективність;
· науковість;
· доступність;
· сучасність;
· естетичність;
· системність;
· конкретність;
· задоволення потреб педагогів у саморозвитку і професійному самовдосконаленні.
Для забезпечення вільного пошуку педагогом необхідних навчально-методичних матеріалів систематизовано інформаційний та дидактичний фонди методичного центру і створено картотеку, завданням якої є допомога педагогам у підборі необхідного матеріалу чи літератури.
Картотека методичних та дидактичних матеріалів, ігор, обладнання, технічних засобів навчання складаєтья з назви матеріалу та анотації.
· нормативно-правові документи (Закони України, укази і розпорядження Президента України, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України);
· галузеві нормативно-правові та інструктивно-методичні документи, що регламентують діяльність дошкільного закладу (накази, розпорядження, листи, рекомендації, положення Міністерства освіти і науки України, місцевих органів виконавчої влади та інші нормативно-правові акти);
· Базовий компонент дошкільної освіти України (державний стандарт дошкільної освіти), програми (основні й додаткові), навчальні, навчально-методичні, методичні посібники з різних змістових напрямів дошкільної освіти;
· наукова література з різних галузей знань (педагогіка, психологія, медицина, біологія, соціологія та ін.);
· документація вихователя-методиста,
· методичні розробки консультацій для педагогів і батьків (педагогічного, методичного, психологічного, медичного, дефектологічного змісту тощо), плани проведення семінарів, практикумів, тренінгів, круглих столів, ділових ігор та інших форм методичної роботи з кадрами;
· зразки планування освітньої роботи з дітьми за різними моделями, а також методичних розробок різних форм організації дитячої життєдіяльності (свят, розваг, походів за межі дитячого садка, ігор, дослідно-пошукової діяльності, навчально-пізнавальних занять та ін.);
· добірка фахових періодичних видань ;
· бібліотека художньої літератури для дітей (з програмовими й позапрограмовими творами різних жанрів вітчизняних і зарубіжних авторів, українського фольклору);
· зразки ігрових та дидактичних матеріалів, посібників;
· перелік наочних засобів розвитку і навчання (репродукції картин, альбоми, ілюстрацій, фотоматеріалів, схеми, таблиці, муляжі, аудіо та відеоматеріали, електронні засоби навчання тощо) із зазначенням місця їх розташування ;
· технічні засоби розвитку і навчання (телевізор, магнітофон, відеомагнітофон, комп’ютер, проектор та ін.).
· підвищення рівня володіння педагогічними знаннями;
· вивчення й використання у своїй професійній діяльності сучасних педагогічних технологій, методик, прийомів і способів успішного розвитку й виховання;
· мотивація педагогів до інтересу, потреби у формуванні й удосконаленні вміння займатися творчою педагогічною діяльністю;
· підвищення рівня педагогічної майстерності, у тому числі і педагогічної гнучкості;
· створення умов і сприяння щодо потреби у самоосвіті;
· підвищення рівня психологічної готовності та інформаційної оснащеності вихователя;
· формування й розвиток стійких моральних і професійних поглядів і цінностей;
· вивчення й використання на практиці сучасних способів діагностування успішності розвитку дошкільника, форм, методів і прийомів організації серед дітей дошкільного віку саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення;
· підтримка й супровід педагогів, що розробляють, методичні рекомендації;
· інформаційне забезпечення педагогів.
Завдання методичної служби щодо роботи з педагогічним колективом:
· узгодження понять, цінностей, вироблення єдиної педагогічної позиції;
· збереження й підтримка традицій, що не вичерпали себе;
· сприяння створенню й підтримці творчого, конструктивного педагогічного середовища;
· робота з батьками;
· організація та педагогічна й змістовна підтримка інноваційної діяльності педагогів;
· використання різноманітних стимулів, способів і організаційних рішень для підвищення кваліфікації педагогів;
· створення умов для формування, розвитку, об’єктивної оцінки й широкого використання передового педагогічного досвіду;
· організація, стимулювання, сприяння суспільно-педагогічної діяльності педагогів.