На психологічних заняттях діти навчаються психологічним вправам, які допомагають настрою стати приємним.
Так само як і зуби треба чистити кожен день, щоб вони не хворіли, не боліли, так і психологічні вправи потрібно робити кожен день, щоб настрій був приємним, і не носити в собі погане. (фото-звіт в галереї )
Часто батьки вважають психолога «службою лагодження» дитини, що після роботи психолога дитина відразу зміниться. Але так не буває.Психолог не буде читати дитині лекції і пояснювати, як потрібно себе вести. У психолога зовсім інші цілі і завдання. Він повинен встановити з дитиною хороший, довірливий контакт і допомогти дитині краще розуміти себе, свої почуття і думки, свої бажання і мотиви вчинків. Тільки через це розуміння в поведінці дитини почнуться зміни.
3аняття 3 протидії булінгу
Мета: Попередження та корекція вербального булінгу щодо зовнішності дітей, навчання дітей з гумором відноситися до власних «недоліків» (дитина носить окуляри тощо), навчання дітей в групі толерантно говорити про відмінності один одного, безпечно прорефлексувати
Ліплення - дуже важливе заняття для дитини. Розвиває творчість, дрібну моторику рук, просторове мислення, поняття про колір, форму предметів.
Ліплення (необов'язково із пластиліну) благотворно впливає на нервову систему в цілому, стимулює сенсорну чутливість, безпечним чином знімає напругу та розслабляє
Руханки
мета: зняти напруження, згуртувати дітей, покращіти емоційний клімат групи
Вихід зі стресової ситуації можливий при відновленні спокійного дихання. А цього навчитися можна тільки під час гімнастичних вправ. На цих занятях ми з дітьми вчимося допомагати самі собі через вправи з дихальної гімнастики.
З циклу занять розвивальної програми психологічної готовності дітей до навчання у школі "Крок до школи"
Вправа «Самомасаж»
Мета: зняття емоційного напруження
Ритуал Сердечні вітання
Мета:створення атмосфери довіри, зняття емоційного напруження
3аняття "Психогігієна емоційної сфери"
Мета: зняття емоційного напруження, компенсація дефіциту тактильного контакту
З циклу занять "Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід"
Гра дружньої взаємодії «Акваріум»
Мета: формувати уявлення про поняття дружби як соціальну та моральну цінність, що передбачає щирість, довіру, взаємну симпатію, взаємодопомогу.
З циклу занять розвивальної програми психологічної готовності дітей до навчання у школі "Крок до школи"
Психогігієна емоційної сфери
Нейрографіка
Нейрографіка в сучасному розумінні - це втілення ідей Юнга, які були сформульовані великим психологом і стали основою теорії графічних образів. Якщо задатися питанням, що таке нейрографіка, то найдоречніше згадати про знайому багатьом з нас звичку в моменти сильної напруги, пов'язаної з вирішенням складного завдання, малювати кола, трикутники та інше.
Для дітей така вправа дає можливість зняти емоційну напругу, розвивати дрібну мотирику руки та формувати увагу, посидючість. А незвичне малювання зацікавлює та захоплює дітей.
Арт-вправа за мотивами терапевтичної казки для майбутніх першокласників
мета: формування у дітей толерантного ставлення до можливих труднощів у школі та пошук ресурсів для їх подолання
Руханки
мета: зняти напруження, згуртувати дітей, покращіти емоційний клімат групи
Нейрогімнастика
готує мозок до успішного оволодіння читанням, листом, рахунком, виховує волю дитини, підвищує його пізнавальну мотивацію, розвиває інтелектуальну діяльність, сприяє адаптації в колективі.
Гра дружньої в3аємодії "Акваріум"
мета: формування уявлення про поняття дружби
гра "Акваріум"
Тренінг 3 ро3витку емоційного інтелекту
Мета: подолання деструктивних імпульсів за принципом несумісності емоцій.
Соціалізація (розвиток комунікативних навичок)
Мета: формування мовленнєвої діяльності, збільшення активного словникового запасу, формування безконфліктного спілкування
3аняття відповідають віковим нормам ро3витку дітей. Для дітей молодшин груп використовується система вправ для правильного дихання, дихальна гімнастика, ро3виток дрібної молторики тощо
ІІІ Всеукраїнське заняття доброти
1-2 березня 2021 року до ІІІ Всеукраїнського заняття доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин (присвяченого Всесвітньому дню котів, 1 березня) було проведено цикл занять з дітьми.
Корисні матеріали для формування у дітей гуманного ставлення до тварин
Програма корекційно-розвиткової роботи з дошкільниками щодо подолання деструктивної (агресивної) поведінки, Колеснік Н.М.
Мета програми - зниження агресивних проявів у поведінці дітей через розвиток соціально прийнятних форм поведінки та формування навичок саморегуляції.
Вправа «Вулкан»
Мета:актуалізація деструктивних проявів, соціально-нешкідливе відреагування властивих індивідууму деструктивних імпульсів.
ПАЛЬЧИКОВА КРАЇНА
розвиткова програма для дітей І молодшої групи
Мета: розвиток тактильних відчуттів, дрібної моторики; збільшувати об’єм й амплітуду рухів пальців рук; формувати довільні координовані рухи пальців рук.
Цикл занять з дятьми ІІ молодшої групи за програмою "Світ дитинства", Нижник Г.М.
мета: навчання дітей розпізнавати емоції радості та суму, створення сприятливого емоційного комфорту в групі.
3доровий спосіб життя
Мета: формування по3итивної мотивації у дітей щодо 3береження та 3міцнення власного 3доров'я
3аняття "Стоп булінг"
Мета: формування бе3печної поведінки
3аняття "Психогігієна емоційної сфери"
Мета: зняття емоційного напруження, компенсація дефіциту тактильного контакту в період адаптивного карантину
3аняття "Психогігієна емоційної сфери"
Мета: соціально-нешкідливе відреагування властивих індивідууму деструктивних імпульсів
Арт-вправа "Рука Суперсила"
Мета:створити позитивне направлення дітей на нові правила в 3ДО згідно до адаптивного карантину, сформувати у дітей впевненість в своїх силах.
Кожна дитина створила свій захисний образ у вигляді руки з Суперсилою, яка захищає та підтримує їх.
Психологічне танцювальне 3аняття "Дружба"
Мета: створити позитивну атмосферу у групі, зняти психоемоційне напруження
До Всесвітнього дня безпритульних тварин (15 серпня 2020) проведена дистанційна робота з дітьми та їх батьками з арт-терапії. Були намальовані малюнки, які відображають гуманне ставлення до тварин
Дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз спільно з ЮНІСЕФ, ГО «Смарт освіта» та Міністерством освіти і науки зауважують, що повернення дітей до дитсадка після карантину можуть бути пов’язані з труднощами адаптації, діти можуть бути «розгальмовані», агресивні, сильніше втомлюватися та з більшою потребою в близькості.
Послаблення карантину вимагає від дітей виконувати нові правила. Одне з найважчих - це дотримуватися дистанції. Ми не можемо щось забрати, не компенсуючи це чимось іншим. Психологічний супровід в період адаптації до умов адаптаційного карантину направлен на формування відчуття безпеки, компенсацію дефіциту тактильного контакту та зниження емоційної напруги за допоомогою сенсорного малювання; використання сиволічних образів,які дають відчуття безпеки та психологічних бесід.
Увага до емоцій та почуттів дітей – величезний внесок у підтримку їхнього здоров’я (галерея)
Вправа "Грабельки 3грібають всі погані думки"
мета: психогігієна емоційної сфери
Арт-вправа "Малювання будинку"
мета: накопичення ресурсу, формування відчуття бе3пеки
Сенсорні 3аняття "Ігри 3 піском"
мета: компенсація тактильного голоду
Ритуал Сердечні вітання
Мета:створення атмосфери довіри, зняття емоційного напруження
Вправа «Вулкан»
Мета:актуалізація деструктивних проявів, соціально-нешкідливе відреагування властивих індивідууму деструктивних імпульсів.
Вправа «Коло підтримки»
Мета:актуалізація позитивних емоцій, створення доброзичливої атмосфери
Вправа «Самомасаж»
Мета: зняття емоційного напруження
Ресурсне заняття
Мета: подолання деструктивних намірів через творчу діяльність, накопичення ресурсного стану, задіяння сенсорних можливостей дітей та активізування естетичних почуттів.
психогігієни емоційної сфери з дітьми від 2 до 4 років
Психологічні бесіди 3 дітьми