Картотека релаксаційних вправ для дітей середнього і старшого дошкільного віку

1. Осінній лист.

Лист на гілочці красивий, міцний, рівний.(Спина пряма, руки в сторони.)Настала осінь, подув вітерець, і лист плавно відірвався від гілочки і, повільно кружляючи, опустився на землю.(Розслаблення.)Але ось вітер подув з іншого боку, лист злетів над землею.(Спина знову пряма, руки в сторони.)Вправавиконується кілька разів.

2. У городі.

«Ноги вище піднімай, зберемо ми урожай. Ми хлопці-молодці, збираємо огірки, і морквину і салат - вітаміни для хлопців! »Дітийдуть по групі, високо піднімаючи ноги, зупиняються, роблять нахили вперед, стосуються руками статі.«Відпочинемо трохи, сядемо на доріжку!»Діти сідають на килим і відпочивають.

3. В саду.

«Ми з Танюшею в сад підемо, багато ягід зберемо! Груші, яблука висять, ось який чудовий сад! »Діти йдуть спокійним кроком, взявшись за руки, потім стають в коло. Піднімають руки вгору, ніби зривають яблука. Багато яблук набрали, піднімаємо важкі кошики(м'язи напружені).Понесемо їх додому(повільнойдуть і сідають на стільчики, руки розслаблені, опущені вниз).

4. Дерево.

Стоячи або сидячи за столом, діти піднімають руки в сторони, потім вгору. Дерева прямі, рівні. Подув вітерець, гілки гойдаються, потім вітер посилюється, руки нахиляються все більше. Поступово вітер стихає, руки опускаються вниз, діти розслабляються і відпочивають.

5. Вішак.

У шафі висить багато одягу. Давайте наведемо порядок. Повісимо одяг на вішалки.(Діти зображують одяг на вішалці, плечі нерухомі, руки розслаблені.)

6. Хвилина тиші.

Вправавиконується між заняттямиабо в середині заняття, пропонується послухати тишу. Діти змовкають за звуковим сигналом, після чого не вимовляють ні звуку. Після закінчення хвилини діти розповідають, чи чули вони якісь звуки, наприклад, стук молотка, шум мотора машини та інші звуки.

7. Лялька

«Вранці лялечка прокинулася, руки вгору і потягнулася, вмивалася, одягалася, акуратно причесалася. Будемо з лялькою ми танцювати, будемо в ладушки грати! »Діти повторюють всі рухи, зображуючи ляльку.(2-3 хвилини)Завершується грасловами:«Уклали ляльку спати.Приходь ще грати! ».

8. Мильні бульбашки

Струснули пляшку, відкрутили кришку(показ жестами).Дуємо повільно в колечко(вдих носом, видих - ротом).Ах, які гарні мильні бульбашки! Покажіть, як вони злітають (м'язи напружуються, руки вгорі зчеплені в коло і тягнуться вгору, голова піднята догори, дивимося на руки.) Ой, лопнули бульбашки, тільки мильна калюжка залишилася(м'язи розслабилися).

9. Пташки.

Діти уявляють, що вони маленькі пташки.Літають по лісі, вдихають його аромати і милуються його красою. Прилетіли до лісового струмка, почистили дзьобом пір'ячко, попили чистою прохолодною водиці, поплескались і знову піднялися вгору. А тепер сіли в затишне гніздечко на лісовій галявині.(Гра супроводжується аудіозаписом співу півчих птахів в лісі.)

10. Сплячий кошеня.

Веселі, пустотливі кошенята ходять, вигинають спинку, махають хвостиками, пригладжують шерсть. Але ось вони почали позіхати, лягли на килимок і засипають. У кошенят рівномірно піднімаються і опускаються животики, вони спокійно і рівно дихають(розслаблення).

11. Зайчика.

«Добре взимку зайчатам, сніг лежить кругом, як вата. Якщо навіть впадеш, встанеш, скажеш«Ну і що ж?»Тільки пізно нам гуляти, не велить зайчиха-мати. І зайчатам, і хлопцям потрібно знати, що лягати треба рано спати. »Діти стрибають, як зайчики, потім лягають на килим(розслаблення).

12. Сніжинки

«Ми білі сніжинки, як легкі пушинки, крутиться і літаємо, всю землю вкриває, а від тепла розтане - живою водою станемо.» Діти вільно і плавно рухаються під музику,потім сідають на килим, і зображують перетворення снігу в воду(розслаблення).

13. Гірка.

У дворі велика гірка. «Покотили санки вниз, міцніше, лялечка, тримайся! Ти дивись, не впади, там канавка попереду! Санки - бух! Лялька - ух! Ти дивись, чи не замерзай, ляскай, топай і вставай! »Діти лягають на килим, потім встають і кілька разів струшують сніг, розслабляючи кисті рук і ніг.

14. Кулачки

Діти сидять на стільчиках, руки на колінах. Але ось кулачки стискаються з силою, ще сильніше ...Спробуємо розтиснути пальчики, поворухнемо ними, поду. Ось якими легкими стали пальчики! Виконується кілька разів.

15. Килим-літак

Грає спокійна музика. Ми лягаємо на чарівний килим-літак. Він плавно і повільно піднімається, несе нас по небу, тихенько похитує. Вітерець обдуває все тіло, внизу будинку, ліси, річки. Але ось ми поступово знижуємося і приземляємося в нашій групі (пауза ... потягувати, робимо глибокий вдих і видих, відкриваємо очі, а тепер повільно сідаємо.

16. Моряки

Моряки пливуть на кораблі. На море качка, хвилі качають корабель. Ви - моряки. Щоб не впасти, потрібно розставити ноги ширше і притиснути їх до підлоги. Руки зчепити за спиною. Палубу хитнуло - перенестимасу тіла на одну ногу, випрямитися, потім на іншу ногу, випрямитися, розслабитися. Шторм вщухає, все заспокоїлося(розслаблення).

17. Лимон

Опустити руки, уявити собі, що в правій руці у нас лимон, з якого потрібно вичавити сік. Повільно стискати якомога сильніше праву руку в кулак. Сік вичавлений, розслабити руку, кинути лимон. Повторитивправулівою рукою(напруга - розслаблення).

18. Олені

В лісах багато різних красивих тварин, а ось і олені. Покажіть, які міцні у оленя роги(пальці розчепірені, напружені).Але ось почувся шум, шия і тіло оленя напружилося, він слухає, звідки доносяться звуки. Кругом все тихо, олені заспокоїлися і відпочивають.

19. Солдати

Пограємо в«солдатиків»,уявімо, що ми іграшкові солдатики, які вміють виконувати команди. Струнко!- діти стоять, випрямивши спину, руки витягнуті по швах. Кроком руш! - марширують під рахунок 1-2. Вільно! - діти розслабляються, беруть зручні пози і відпочивають.

20. Сонячний зайчик

«Дивиться сонечко в віконце прямо в нашу кімнату. Ми заплескали вдолоні- дуже раді сонечку! »Сонце посилає нам свого сонячного зайчика. ласкаво гріє шию, спинку, - наче мамині руки(розслаблення).Ніяк нам не зловити зайчика, втік він від нас! І нам пора відпочивати.

21. Гра з піском

Уявіть, що ви сидите на березі моря. Наберіть в руки пісок(на вдиху).Сильно стиснувши пальці в кулак, утримати пісок в руках(затримка биханія).Посипати коліна піском, поступово розкриваючи кисті і пальці. Впустити руки вздовж тіла, лінь рухати важкими руками(повторити 2-3 рази).

22. Квітка

Я - бутон (діти присіли на підлогу, обхопили підтягнуті до себе коліна, опустили голови, м'язи напружені). Світить тепле сонце, я росту(повільно піднімаються, розслаблено розгойдують руками).Сонце зникло, стало темно, мої пелюстки закриваються (вихідне положення, і ось знову ранок ... і т. Д.

23. Пташки

Діти уявляють, що вони маленькі пташки. Літають по лісі, вдихають його аромати і милуються його красою. Прилетіли до лісового струмка, почистили дзьобом пір'ячко, попили чистою прохолодною водиці, поплескались і знову піднялися вгору. А тепер сіли в затишне гніздечко на лісовій галявині.(Гра супроводжується аудіозаписом співу півчих птахів в лісі.)

24. Ведмежата

Мама-ведмедиця грає з ведмежатами. Вона кидає їм шишки. Ведмедики ловлять і з силою стискають їх в лапах. Уявіть, що ви - ведмежата. Ведмедики втомилися і кидають свої лапки вздовж тіла - лапки відпочивають. А ведмедиця знову кидає шишки ведмежата(повторити 2-3 рази).

25. Крижані фігури

Взимку у дворі були крижані фігури, вони з прозорого льоду. Дінь-дон! - фігури нерухомо застигли, вони міцні, тверді, красиві(м'язове напруження).Вранці сонце пригріло, фігури повільно тануть ...розтікається калюжки(розслаблення).Дінь-дон! Казка триває, гра повторюється.

26. Слон

Уявіть себе слоном. Поставити стійко ноги. Повільно перенести масу тіла на одну ногу, а іншу високо підняти і з гуркотом опустити на підлогу. Рухатися по кімнаті, по черзі піднімаючи кожну ногу і опускаючи її з ударом стопи об підлогу. Вимовляти на видиху«Ух!».

27. Пролісок

У лісі під снігом сховався ніжна квітка. Він склав свої пелюстки від холоду і заснув до весни. Сонечко стало пригрівати, підсніжник став рости, піднявся з-під снігу і розкрив пелюстки. Радіє квітка сонечку, але вітер подув і схилив його до землі(діти встають, випрямляються і знову опускаються, опустивши руки і плечі).Знову світить сонечко,вправа повторюється.

28.Пилосос

Пилинки весело танцюють в промені сонця, по сигналу дзвіночка кружляють все повільніше, сідають на підлогу. Спина і плечі розслаблені, руки опущені, голова нахилена вниз. Заробив пилосос, він збирає пилинки. Кого вихователь торкнувся, той повільно йде на стільчик.

29. Росток

Росток з'явився з-під землі, маленький, слабенький.(Діти сидять на корточках, обхопивши коліна руками.)Але ось пішов дощик, водичка стала поїти паросток,вони став рости, у нього з'явилися листочки, стебло зміцнів і витягнувся.(Діти повільно встають.)Дощ закінчився, світить сонечко.

30. Метелики

Літній день, метелики літають навколо. Квіти раді подружитися з метеликами, звуть їх до себе. Метелики перелітають з квітки на квітку, махають крильцями, потім сідають на килим з квітка, нахиляються і знову злітають. Нарешті вони втомилися і полетіли додому.(Діти зображують метеликів, сідають на стільчики.)

31. Хмари

Літо, зараз хороша погода, небо чисте, блакитне. Ось пливуть хмари.Давайте уявимо, що ми теж перетворилися в хмарка. (Діти лягають на килим, ноги і руки нерухомі, розслаблені, очі закриті). Ось ми піднімаємося над лісом, припливом над річкою, нам тепло і приємно плисти по небу. А тепер ми повертаємося назад в дитячий сад, відкриваємо очі, сідаємо.(2-3 хв.)

Кiлькiсть переглядiв: 201