Сенсорна інтеграція в роботі логопеда, педагога або психолога

Безкоштовний 2-денний онлайн-марафон для фахівців

(21.05-22.05.21 о 19.00)

17.09.2021 о 19.00

/Files/images/integracja-sensoryczna-b.jpg

Як працювати з труднощами навчання, поведінки і порушеннями в розвитку за допомогою розвитку сенсорної інтеграції дитини. Від ізраїльського ерготерапевта Свєти Ревич.

  • Індикатори порушення сенсорної інтеграції
  • Складання сенсорного профілю
  • Адаптаційне середовище будинку і в школі

Про що говорить статистика?

У дітей зрізними порушеннями розвитку та поведінки або труднощами в навчанні в 90% випадків порушена сенсорна чутливість.

Тому фахівці, які не працюють з системами сприйняття, отримують нульовий або дуже мізерний результат.

Хто проводить сенсорну інтеграцію?

За кордоном - ерготерапевти.

В Ізраїлі ерготерапія розвивається вже близько 50 років, тому:

  • ізраїльські фахівці успішно навчають колег з різних країн,
  • спеціальність отримала широке поширення не тільки в медичних установах, але також в дошкільних закладах та школах,
  • сотні сімей навчилися розуміти, приймати і допомагати дітям з особливостями сприйняття.

Що таке сенсорна інтеграція?

Теорію розробила Джин Айрес в 50-х роках минулого століття. Її суть в тому, що у людини є 7 систем сприйняття: нюх, смак, зір, слух, тактильна система, вестибулярний апарат і відчуття власного тіла. Коли мозок правильно обробляє сенсорну інформацію від цих систем, організм реагує відповідно оточенню. Зазвичай це відбувається автоматично і без нашого контролю:

  • На сенсорному вході ми отримуємо інформацію від сенсорних систем;
  • Далі обробляємо і оцінюємо цю інформацію, мозок підбирає варіант реакції;
  • Відбувається моторний або поведінковий вихід - ми видаємо реакцію на яку надійшов сигнал.

Простіше кажучи, коли ми підносимо ложку до рота, ходимо по сходах, відрізняємо запах лимона і мила, знаємо, що буде опік від гарячого чаю - наші системи сприйняття працюють адекватно.

Якщо мозок обробляє сенсорну інформацію неправильно, на одному з етапів (вхід - обробка - реакція) відбувається збій і дитина не може дати адекватну реакцію на цей сигнал.

Такі діти:

  • не виносять шум, яскраве світло або, навпаки, шукають ці відчуття,
  • вибагливі в їжі,
  • не переносять певні матеріали в одязі, постільній білизні,
  • не люблять дотики,
  • незграбні; бояться ловити м'яч, дертися, стрибати або шукають будь-яких рухів, не відчувають небезпеки,
  • важко йдуть на контакт,
  • не люблять гігієнічні процедури, гризуть нігті

і т.п.

Коли ці труднощі впливають на навчання та соціальну адаптацію, заважають нормально жити - значить, з ними потрібно працювати. Як саме - розповімо на вебінарі.

Програма марафону:

1 день: Що таке сенсорна інтеграція і порушення сенсорної інтеграції

  • Введення в тему, причини чому дітей з порушеннями стає все більше.
  • Індикатори для фахівця - якщо у дитини порушення сенсорної інтеграції.
  • Основи сенсорної інтеграційної терапії. Обговоримо основні моменти, щоб було розуміння, що можна додати в свої корекційні заняття.
  • Сенсорна дієта як інструмент корекції відхилень. Сенсорна дієта - ретельно спланований план занять протягом дня, який забезпечує людину необхідною сенсорної стимуляцією. Використовуємо як «домашнє завдання» в роботі з батьками.
  • Сенсорні ігри (!). Розглядаємо і обговорюємо приклади і підбір ігор в залежності від випадку.
  • Для вчителів розберемо активності і пункти контролю в класі.

2 день: Сенсорна інтеграція на практиці

  • Виявлення порушень сенсорної інтеграції. Список маркерів, які показують фахівця, що у дитини є порушення сенсорної інтеграції.
  • Як проходить діагностика сенсорної інтеграції. Огляд тестів, опитувальників і методів.
  • Розбір кейсів з порушеннями сенсорної інтеграції за принципом «Порушення-прояви-дії фахівця»
  • Детальний розбір (+ фото та відео) кейса по роботі методом сенсорної інтеграції з дитиною з РАС (Історія розвитку дитини; як проводили діагностику і визначити цілі корекції; програма занять в центрі і вдома; організація простору будинку; приклад сенсорної дієти протягом дня; приклади занять із суміжними спеціалістами).
  • Загальні рекомендації з проведення ігор і вправ сенсорно-інтеграційної корекції.

В результаті:

  • Ви зможете розширити репертуар корекційних вправ і технік з дітьми, які мають порушення розумового розвитку
  • Дізнаєтеся, застосування яких сенсорних практик можливо для дітей з РАС, ОВЗ, ЗПР, СДУГ
  • Дізнаєтеся, які матеріали використовують для роботи з порушеннями сенсорної інтеграції
  • Отримайте практичні вправи для усунення порушення сенсорної інтеграції
  • Дізнаєтеся, як скласти сенсорний профіль і сенсорну дієту

Цей онлайн-вебінар підходить:

Для психологів: для корекції порушень у дітей з аутизмом, важкими порушеннями мови, затримками психічного розвитку та ін.

Для логопедів і дефектологів : для більш ефективної роботи з дітьми, які мають порушення сенсорної обробки. Позволяяет розширити репертуар корекційних вправ і технік з дітьми, які мають порушення розумового розвитку.

Для педагогів: щоб зрозуміти, чому дитина часто відволікається, не може писати або довго сидіти і як в класі з цим можна працювати.

Для батьків: щоб зрозуміти причини і механізми: непослуху, істерик, відмов від їжі, труднощів привчання до туалету і формування гігієнічних навичок в цілому.

Реєстрація:

https://sensornaya.proshkola.online/vebinar-SI?utm_source=instagram&utm_medium=zhivoi_3004&utm_campaign=wide_ua&utm_content=int7

Після реєстрації Вас чекає бонус! PDF-пам'ятка «Контрольний чек-лист для складання сенсорного портрету дитини » - готовий опитувальник, який допоможе зрозуміти, як працюють сенсорні системи дитини в загальному.

Кiлькiсть переглядiв: 271