Сенсорна інтеграція в роботі логопеда, педагога або психолога
Безкоштовний 2-денний онлайн-марафон для фахівців
(21.05-22.05.21 о 19.00)
17.09.2021 о 19.00
Як працювати з труднощами навчання, поведінки і порушеннями в розвитку за допомогою розвитку сенсорної інтеграції дитини. Від ізраїльського ерготерапевта Свєти Ревич.
- Індикатори порушення сенсорної інтеграції
- Складання сенсорного профілю
- Адаптаційне середовище будинку і в школі
Про що говорить статистика?
У дітей зрізними порушеннями розвитку та поведінки або труднощами в навчанні в 90% випадків порушена сенсорна чутливість.
Тому фахівці, які не працюють з системами сприйняття, отримують нульовий або дуже мізерний результат.
Хто проводить сенсорну інтеграцію?
За кордоном - ерготерапевти.
В Ізраїлі ерготерапія розвивається вже близько 50 років, тому:
- ізраїльські фахівці успішно навчають колег з різних країн,
- спеціальність отримала широке поширення не тільки в медичних установах, але також в дошкільних закладах та школах,
- сотні сімей навчилися розуміти, приймати і допомагати дітям з особливостями сприйняття.
Що таке сенсорна інтеграція?
Теорію розробила Джин Айрес в 50-х роках минулого століття. Її суть в тому, що у людини є 7 систем сприйняття: нюх, смак, зір, слух, тактильна система, вестибулярний апарат і відчуття власного тіла. Коли мозок правильно обробляє сенсорну інформацію від цих систем, організм реагує відповідно оточенню. Зазвичай це відбувається автоматично і без нашого контролю:
- На сенсорному вході ми отримуємо інформацію від сенсорних систем;
- Далі обробляємо і оцінюємо цю інформацію, мозок підбирає варіант реакції;
- Відбувається моторний або поведінковий вихід - ми видаємо реакцію на яку надійшов сигнал.
Простіше кажучи, коли ми підносимо ложку до рота, ходимо по сходах, відрізняємо запах лимона і мила, знаємо, що буде опік від гарячого чаю - наші системи сприйняття працюють адекватно.
Якщо мозок обробляє сенсорну інформацію неправильно, на одному з етапів (вхід - обробка - реакція) відбувається збій і дитина не може дати адекватну реакцію на цей сигнал.
Такі діти:
- не виносять шум, яскраве світло або, навпаки, шукають ці відчуття,
- вибагливі в їжі,
- не переносять певні матеріали в одязі, постільній білизні,
- не люблять дотики,
- незграбні; бояться ловити м'яч, дертися, стрибати або шукають будь-яких рухів, не відчувають небезпеки,
- важко йдуть на контакт,
- не люблять гігієнічні процедури, гризуть нігті
і т.п.
Коли ці труднощі впливають на навчання та соціальну адаптацію, заважають нормально жити - значить, з ними потрібно працювати. Як саме - розповімо на вебінарі.
Програма марафону:
1 день: Що таке сенсорна інтеграція і порушення сенсорної інтеграції
- Введення в тему, причини чому дітей з порушеннями стає все більше.
- Індикатори для фахівця - якщо у дитини порушення сенсорної інтеграції.
- Основи сенсорної інтеграційної терапії. Обговоримо основні моменти, щоб було розуміння, що можна додати в свої корекційні заняття.
- Сенсорна дієта як інструмент корекції відхилень. Сенсорна дієта - ретельно спланований план занять протягом дня, який забезпечує людину необхідною сенсорної стимуляцією. Використовуємо як «домашнє завдання» в роботі з батьками.
- Сенсорні ігри (!). Розглядаємо і обговорюємо приклади і підбір ігор в залежності від випадку.
- Для вчителів розберемо активності і пункти контролю в класі.
2 день: Сенсорна інтеграція на практиці
- Виявлення порушень сенсорної інтеграції. Список маркерів, які показують фахівця, що у дитини є порушення сенсорної інтеграції.
- Як проходить діагностика сенсорної інтеграції. Огляд тестів, опитувальників і методів.
- Розбір кейсів з порушеннями сенсорної інтеграції за принципом «Порушення-прояви-дії фахівця»
- Детальний розбір (+ фото та відео) кейса по роботі методом сенсорної інтеграції з дитиною з РАС (Історія розвитку дитини; як проводили діагностику і визначити цілі корекції; програма занять в центрі і вдома; організація простору будинку; приклад сенсорної дієти протягом дня; приклади занять із суміжними спеціалістами).
- Загальні рекомендації з проведення ігор і вправ сенсорно-інтеграційної корекції.
В результаті:
- Ви зможете розширити репертуар корекційних вправ і технік з дітьми, які мають порушення розумового розвитку
- Дізнаєтеся, застосування яких сенсорних практик можливо для дітей з РАС, ОВЗ, ЗПР, СДУГ
- Дізнаєтеся, які матеріали використовують для роботи з порушеннями сенсорної інтеграції
- Отримайте практичні вправи для усунення порушення сенсорної інтеграції
- Дізнаєтеся, як скласти сенсорний профіль і сенсорну дієту
Цей онлайн-вебінар підходить:
Для психологів: для корекції порушень у дітей з аутизмом, важкими порушеннями мови, затримками психічного розвитку та ін.
Для логопедів і дефектологів : для більш ефективної роботи з дітьми, які мають порушення сенсорної обробки. Позволяяет розширити репертуар корекційних вправ і технік з дітьми, які мають порушення розумового розвитку.
Для педагогів: щоб зрозуміти, чому дитина часто відволікається, не може писати або довго сидіти і як в класі з цим можна працювати.
Для батьків: щоб зрозуміти причини і механізми: непослуху, істерик, відмов від їжі, труднощів привчання до туалету і формування гігієнічних навичок в цілому.
Реєстрація:
https://sensornaya.proshkola.online/vebinar-SI?utm_source=instagram&utm_medium=zhivoi_3004&utm_campaign=wide_ua&utm_content=int7
Після реєстрації Вас чекає бонус! PDF-пам'ятка «Контрольний чек-лист для складання сенсорного портрету дитини » - готовий опитувальник, який допоможе зрозуміти, як працюють сенсорні системи дитини в загальному.
Кiлькiсть переглядiв: 271