☝️Все ці питання відносяться до проблем дитячої агресії. Найчастіше мами, замість того, щоб допомогти дитині прожити негативні емоції і виплеснути агресію БЕЗПЕЧНО ... Намагаються її загасити, придушити. У підсумку стикаються з аутоагрессией, психосоматикой або ще більшою агресією ...
Що ж робити? Як навчити дитину зливати негативні емоції адекватним способом БЕЗ придушення ???
Група експертів, на чолі з практикуючими психологами підготували для Вас БЕЗКОШТОВНИЙ інтенсив: @kids_emotion_ (Інстаграм)
Ви дізнаєтеся:
Ви знайдете відповіді на ці та багато інших питань на інтенсиві Ви отримаєте не просто відповіді ... а конкретні рекомендації, робочі алгоритми, вправи і техніки з опрацювання.
Посилання:
https://www.instagram.com/p/CNUvvR9BUG3/?igshid=1vfau24yi656l&fbclid=IwAR2DoXJBvzvWU_-kMJ-nrurdx067AfNkH73CIfou4H3BXOQhIEGvIxewhpw
9 КВІТНЯ, П'ЯТНИЦЯ
10:00 Тема: Злість - навіщо вона потрібна
Спікер: @nastya_tutik
14:00 Тема: Як зрозуміти і усунути причини і витоки дитячої агресії
Спікер: @ yana.kalney
18:00 Тема: Як реагувати на дитячу агресію
Спікер: @elena_burevaya
21: 00 Тема: Альтернативні способи вираження гніву
Спікер: @easy_mam
10 КВІТНЯ, СУБОТА
10: 00 Тема: Сімейна ієрархія: діагностична розстановка про вас і ваших дітей
Спікер: @olya_land
11 КВІТНЯ, НЕДІЛЯ
Рубріка "Питання - відповідь" в сторіз
12 КВІТНЯ, ПОНЕДІЛОК
10: 00 Тема: Види дитячої агресії. Вікові норми. наш досвід
Спікер: @ cherkashina.mari
14: 00 Тема: Крики, невдоволення, істерики при заняттях та ігрової діяльності дитини
Спікер: @o_rannem_razvitii
18: 00 Тема: Криза 3-х років і агресія
Спікер: @ psycare.pro
13 КВІТНЯ, ВІВТОРОК
10: 00 Тема: Взаємозв'язок агресії з харчуванням дитини
Спікер: @ mama.hochu.kushat
14: 00 Тема: Злість у дітей і на дітей
Спікер: @pe_psy_kot
14 березня, неділя
12: 00 Тема: Агресія і страх - дві сторони однієї медалі. Як допомогти дитині? тілесний підхід
Спікер: @lazzzymom_
14:00 Тема уточнюється
Спікер: @marina_petrovich_
18:00 Тема: Дитяча агресія з точки зору хронічної вірусної інтоксикації
Спікер: @dr_dilyara
15 КВІТНЯ, ЧЕТВЕР
Рубрика "Питання - відповідь" в сторіз
16 КВІТНЯ, П'ЯТНИЦЯ
13: 00 Тема уточнюється
Спікер: @kudryavtceva_psychologist
⠀Батьки стикаються з агресією дітей в різному віці, починаючи з грудного і до підліткового, і в кожному віці є свої особливості прояву, які пов'язані з виникненням нових вікових потреб.
⠀В цілому вікова динаміка агресії відповідає основним віковим «кризам», в 1 рік, в 3-4 роки, в 6-7 років і в підлітковому віці в 12-14 років.
⠀
В період з 0 до 1-2 років дитяча агресія проявляється у вигляді кусання і щипання мами або інших.
Головне спочатку не дозволяти себе кусати і щипати, передбачивши наміри дитини, щоб не закріплювати таку поведінку.
⠀
В період з 2-4 років в хід ідуть кулаки. «Бійки» вважаються нормою до 4 років, якщо після 4 років зберігається невербальна агресія, то це привід звернутися до невролога.
Авжеж ми пояснюємо, що битися не можна і як правильно впоратися зі своєю агресією.
⠀ Після 4 років невербальна агресія переходить в вербальну, діти перестають вирішувати все кулаками і в хід йде «красномовство», вони починають обзиватися! До 12 років це свого роду «гарт» на доросле життя.
І проте ми не даємо волю поганим словами, пояснюємо дитині, як можна інакше виражати емоції.
На кожному етапі є свої шляхи вирішення, головне, знати вірні алгоритми дій, бути завжди на крок попереду.
⠀
Мама спокійна, коли знає, що є нормальним і природним і як правильно діяти, і вона передає свій спокій своїй дитині, допомагаючи їй пройти всі ці важливі етапи розвитку.
Будьте прикладом своїй дитині, адже діти - це відображення нас саміх.
Більше інформації на сторінці @ cherkashina.mari
Діти проявляють агресію не тому, що вони злі або невиховані ...
У агресії завжди є причини.
Одна з найчастіших передумов до агресивної поведінки - стрес. Причому в дитячому віці стресом може стати дуже багато: сад, народження молодшої дитини, переїзд, відселення в окреме ліжко і т.п.
Ще одна напевно вже відома вам причина - прагнення привернути увагу батьків. Якщо по-доброму не виходить, спробуємо по-поганому ...
Далі за списком - але не за ступенем важливості - обстановка в сім'ї. Якщо між батьками є конфлікт (навіть прихований) або у мами / тата проблеми, дитина відчуває напругу і вихлюпує її, як може.
Найбільш очевидна причина - приклад батьків. Коли авторитетний дорослий висловлює агресію криком або фізичним насильством, діти просто копіюють його поведінку.
Ще буває чиста фізіологія (втома, перезбудження, голод і т.п.), перевантаження (занадто багато занять, завдання не за віком) або безпорадність (коли є потреба, але немає розуміння, як її задовольнити).
Більше інформації на сторінці @pe_psy_kot
Ваша дитина б'ється / кусається / щипається? Що робити, розповість дитячий психолог і арт-терапевт Олена Бурьевая @elena_burevaya
Які причини?
-Батьки перші, на кому малюк «пробує» свої емоції
-Так проявля незгоду
-Це просто неконтрольований імпульс, коли необхідно залучити мамину увагу, чимось незадоволений або скучив
- Дітям з 3х років потрібно перевірити не тільки свої здібності, але і взаємодію з оточуючими людьми, тому вони перевіряють межі
- Дитина може так висловлювати не тільки злість, але і радість (в грі)
Що робити НЕ потрібно:
-Робити так само у відповідь
- 3абороняти злитися
- Ображатися, зображати, що вам боляче, вимагати вибачень - влаштовувати театралізовану виставу
-Дозволяти це робити в грі
- Сміятися
- Ігнорувати
- Відволікати
- Говорити, що ви не любите, коли він такий
- Наказуиать дитину: ставити в кут, позбавляти її мультфільмів або солодкого (чогось важливого)
⠀
В цьому віці агресивна взаємодія зі світом просто необхідна для нормального психологічного розвитку дитини! Їй обов'язково потрібно познайомитися, відчути свою агресію. І тепер їй потрібно навчитися з нею жити, тобто навчитися проявляти її так, щоб всім, включаючи дитину, було комфортно!
⠀
Так що ж робити?
Рекомендую використовувати метод:
Межі - Відображення / Озвучування ситуації - Межі = правила - альтернатива
- Фізично не даєте дитині себе вдарити: перехопити руку, зупиніть дію, відійдіть
Озвучте: «Ти злишся і хочеш мене вдарити»
"Але бити мене не можна / нікого не можна!"
"Можеш вдарити подушку"
Якщо ваша дитина вже вміє говорити, то пропонуйте їй спочатку говорити: "Я злюся", "Ні", "Я не згоден"
⠀
Детальна інформація на Інстаграм-сторінці @elena_burevaya
Чому не можна доводити інфекцію до хроніки ..
Віруси і стан вірусної інтоксикації - на 1 місці серед патогенів, що викликають психоневрологічні відхилення у детей.
Герпес 1,2,6 типу, Вірус Ебштейн- Барр, Цитомегаловірус, ротовірус, Вірус грипу, Аденовірус (так-так, та сама застуда)
- що буде, якщо ГРВІ затягнеться?
При ураженні вірусом у нас виділяються вірусні ендотоксини, які при порушеній роботі системи Детокс накопичуються, тим самим, перезбуджують нервову систему, дестабілізуючи її
Дітки з хронічною вірусним навантаженням в стані вторинного імунодефіциту, слабкі, легко підхоплюють нові інфекції
+ На тлі поствірусної інфекції часто запускаються аутоімунні захворювання, особливо якщо є схильність по генетиці.
Симптоми вірусного навантаження у дитини:
- Пітливість голови при засипанні, здригання під час сну
- Істерики і необгрунтована агресія
- Синдром хронічної втоми
- Слинотеча у малюка старше 2-х років
- Крики по ночах
- Гіперактивність
- Збільшення підщелепних лімфовузлів, адже саме лімфатична система очищує організм від вірусних токсинів ..
- Фебрільні судоми
- Синдром неспокійних ніг
По аналізам:
- Низький загальний білок <65г / л
- Вкрай низький загальний білірубін <5
- Низький загальний холестерин
- Низький інсулін <2.5
- АсТ> Алт
- ГГТП низький
- Лужна фосфатаза <200
Як же допомогти малюкові знизити завантаження нервової системи та заспокоїти його ?? Інформацію можна отримати на Інстаграм- сторінці @dr_dilyara
Сьогодні поговоримо на одну з найгостріших тем для кожної мами - це харчування дитни.
Багато хто думає, що харчування засноване на інстинктах, але це не так. Вони тільки запускають цей процес. Харчування є прикладом вивчинної поведінки
Оточення, навколишнє середовище дитини, впливає на формування її харчових звичок
Ми, дорослі, можемо впливати на цей процес різними способами:
Ще в давнину ми вивчили простий урок. Якщо тобі загрожує небезпека - бий або біжи. Це інстинкт самозбереження. У дитини-малоїжки найчастіше спрацьовує 2-ий сценарій. Вона намагається уникати всіх трапез, не хоче навіть сідати за стіл, так як це місце асоціюється у неї з негативом.Статистика по таким дітям 1-5%. Таким дітям потрібна допомога фахівця. Можливо, навіть не одного. Ризик дефіцитних станів у випадках систематичних відмов від їжі занадто високий
Щоб налагодити трапези, потрібна комплексна робота. І найпершим кроком буде створення сприятливої атмосфери за столом
Детальна інформація на Інстаграм-сторінці @ mama.hochu.kushat
Записуйте схему реакції на дитячу агресію від дитячого психолога Махмутовой Надії @easy_mam
1. Зрозуміти і озвучити емоції
«Да, я розумію ти злишся, тому штовхнув хлопчика.»
2. Визнати можливість цієї емоції
«Зліться абсолютно нормально. Я б теж розлютилася»
3. Озвучити заборону на насильство
«Не МОЖНА штовхатися. Ти робиш (можеш зробити) боляче»
4. Нагадати АЛЬТЕРНАТИВУ
«Коли ти злишся, ти можеш стиснути кулачки і голосно потопати, щоб всі зрозуміли, що ти злишся.»
⠀
! ️ УВАГА: альтернативу необхідно вводити в спокійній обстановці ... не в той момент, коли дитина в люті трощить все навколо, а в грі, в безпеці. У момент виплеску агресії тільки нагадуємо про це!
⠀
В якості альтернативи можна запропонувати з усією злості:
Побити подушку
Поричати як тигр
Нахмуритися і голосно демонстративно подихати або посопіти
Пом’яти / порвати листок паперу
Сильно стиснути кулачки і видихнути
Потопати як слон
⠀
Це найпростіші 6 способів, які діти засвоюють легко. Природно, не з першого і навіть не з другого разу. Чим молодша дитина, тим більше потрібно часу. До 3-х років в силу нерозвиненості саморегуляції, дитина все одно буде намагатися вдарити, штовхнути. Якщо їй в даний момент дуже хочеться це зробити. І тут Ваше завдання перехопити її і не дати напасти.
⠀
! Щоб негативні емоції не накопичувалися ВКРАЙ важлива профілактика.
У грі ми досліджуємо себе, ми вчимося відчувати своє тіло, справлятися з відмовами, розуміти і виражати свої емоції, приймати всі свої почуття.
Для профілактики агресії пропонується використовувати всі сфери життя дитини:
ФАНТАЗІЯ (3+)
Пропонуйте дитині уявний пульт управління. Які там є кнопки? (Вперед, назад, вліво, сміятися, гарчати) Нехай він спробує керувати вами. А потім помінятися місцями
Спробуйте кожну емоцію на смак. Яка на смак твоя злість? - гірка, кисла
Пропонуйте дитині розповісти про себе від імені тварини, персонажа, людини (у кожного можуть бути різні почуття): де живе, що робить, що відчуває, з ким грає, що йому хочеться
Предсставляйте щось незвичайне і фантазуйте, що відбудеться,
- якщо все люди / тварини будуть злитися і битися?
- якщо буде постійно йти дощ? ...
Використовуйте ігри з персонажами для програвання конфліктних ситуацій
⠀
ТІЛО
Навчайте дитину балансу напруги і розслаблення. Лягайте разом на підлогу і уявляйте себе калюжкою в теплу сонячну погоду: тіло розслабляється, ручки і ніжки стають важкими, закриваєте очі і насолоджуєтеся. Як раптом, небо покривається хмарами, піднімається холодний вітер і ви перетворюєтеся в крижинку: ручки стиснуті, кожна частинка тіла напружена. Потім хмаринки розходяться і крижинка тане
Виїжджайте в ліс і разом весело кричить
Торкайтеся до різних текстур, слухайте звуки, ловите запахи і пробуйте описати свої почуття і відчуття
⠀
ПОЧУТТЯ
Запропонуйте дитині створити емоційну карту зі смайлами і позначати свою емоцію
Створіть термометр злості і відзначайте свої стани
⠀
ДІЯЛЬНІСТЬ
рвіть разом папір, стискайте і весело кидайте один в одного
дурійте, грайте в догонялки, кидайтеся подушками, танцюйте
включайте правила: 10 хвилин тиші і 10 хвилин «можна»
робіть домашню смугу перешкод з подушок, стільців і тд
грайте з піском і гречкою
⠀
Більше інформації @dariiantonova.
Діти не думають, не аналізують, у них немає критичного мислення ... Діти повторюють.
⠀
Мама 24 років, звинувачує себе за те, що приділяє недостатньо уваги синові (2 роки). Раптом вона помітила, що дряпає себе у відповідь на ці думки ... І тут з'явилося розуміння, ЧОМУ ЇЇ СИН Б'Є СЕБЕ - він бачить, що робить мама і повторює. Агресія? Агресія!
Тобто, він шкодить собі як мама ...
Які ще причини?
Батьки б'ються, б'ють один одного. Дитина запам'ятовує агресію як засіб комунікації
Батьки перекладають відповідальність один на одного ( "ти винна, що він впав. Ні, ти, тебе вічно поруч немає"). Дитина змушена грати роль батька і брати відповідальність на себе. Закінчиться тотальним почуттям провини, за те що вона взагалі народилася.
Один з батьків пригнічує іншого (мама не поважає папу-папа гнобить маму-дитина стає на бік сильного, і теж гнобить / б'є маму / слабкого / молодшого)
Гра в мовчанку в сім'ї (не тільки в родині, де мама-дитина-тато, а й в родині мама-бабуся / дідусь, тато-дідусь / бабуся. Тобто, якщо в 2-3 поколіннях є невирішені конфлікти, пригнічена агресія і т.д). Для дитини "холодна мама", яка її відкидає, гірше смерті. Виявляючи агресію, вона хоче домогтися хоч якоїсь уваги. В результаті, вона буде все життя намагатися заслужити любов.
Батьки не вміють контейнувати свої емоції. Дитина своєю агресією випускає внутрішньосімейну напругу.
⠀
Запам'ятайте! ДИТИНА НЕ МАЄ ОБСЛУГОВУВАТИ ВАШІ ТРАВМИ, ВАШІ НЕЗ'ЯСОВАНІ КОНФЛІКТИ, ВАШІ ЗАМКНЕННІ ЕМОЦІЇ. Але несвідомо дитина буде рятувати маму / тата ціною свого здоров'я і майбутнього.
⠀
Подивіться ефір від 10 квітня – Інстаграм-сторінка @olya_land.
Там діагностична сімейна розстановка, де ви зможете краще розібратися в стосунках сім'ї.
Є ряд типових неправильних дій дорослих, які підсилюють і закріплюють напругу й агресію у дітей.
⠀
Ми розглянемо 4 таких помилкових дій - і 4 стратегій, які допомагають ці помилки не допустіть
⠀
1. Підвищення голосу, зміна тону на загрозливий; команди, жорсткі вимоги, тиск; використання фізичної сіли
⠀
Важлива умова виховання «контрольованої агресії» у дитини - демонстрація моделей неагресивної поведінки.
Коли доросла людина управляє своїми негативними емоціями, то він не підкріплює агресивну поведінку дитини, зберігає з нею хороші відносини і демонструє, як потрібно взаємодіяти з агресивною людиною.
2. Демонстрація влади ( «Дорослий тут поки ще я», «Буде так, як я скажу»)
При проявах агресії обидві сторони втрачають самовладання, виникає дилема боротися за свою владу або вирішити ситуацію мирним способом.
Дорослим потрібно вести себе неагресивно, і чим менше вік дитини, тим більше миролюбною має бути поведінка дорослого у відповідь на агресивні реакції дітей.
3. Негативна оцінка особистості дитини, її близьких
Проводити чітку межу між вчинком і особистістю дозволяє техніка об'єктивного опису поведінки. Після того як дитина заспокоїться, можна обговорити з нею її поведінку.
Слід описати, як вона поводилась, що говорила, що насамперед здійснювала, не даючи при цьому ніякої оцінки. Критичні висловлювання, особливо емоційні, викликають роздратування і протест.
4. Порівняння дитини з іншими дітьми - не в її користь
⠀
Важлива умова для формування та збереження самоконтролю - стабільна самооцінка. Соромлячи дитину, закликаючи її "брати приклад" з інших дітей - батьки позбавляють дитину цієї опори, а себе - можливості допомогти дитині розвинути і конструктивно застосовувати самоконтроль.
@ psycare.pro
Степанова Анастасія @o_rannem_razvitii -професійний педагог раннього розвитку
Нестабільні емоційні реакції, тривалі істерики, довгі ритуали заспокоєння, дитина важко знімає емоційну напругу, погано засинає, процеси збудження переважають над процесами гальмування, щось не подобається-сльози, побутові завдання через «не хочу», щось ТРЕБА зробити - через опір. Знайоме?
Все це - слабка нервова система, особливості розвитку лобної долі мозку і звідси проблеми з емоційно-вольовою сферою.
Отже, зараз перелічу основні інструменти для розвитку ЦНС дитини:
Укреплення нервової системи:
- режім, якісний сон
- подготовка до сну (допомогти розслабитися: чітка послідовність ритуалів, арт-терапія, масаж, ванни з сіллю, хвойним екстрактом);
- дихательні техніки;
- закаліванніє;
- бассейн;
- бані;
Емоціі
- бути прикладом емоційно –стабільних реакцій на нестандартні ситуації;
- проговорювати всі емоції;
- вчити розуміти і приймати свої / не свої емоції;
- вчити спокійно реагувати на ситуації, які не подобаються;
- розберіть сюжети книг, позитивних і негативних персонажів, погані і хороші вчинки;
- своїм прикладом виховувати співчуття, толерантність;
- театральна студія;
Воля
- Зарядка
- Обов’язки по побуту, частіше підключати до побуту
- просіть про допомогу, відзначати важливість цієї допомоги від дитини
- складати план на день для дитини, стежити щоб дотримувалася
- побільше ігор з конкретними правилами, які не можна змінити в ході гри (такі ігри підключають лобну долю мозку)
⠀
Отже, якщо коротко, Воля це контроль, контроль - це лобна доля мозку дитини. Щоб в ігровій формі «включити лобну долю мозку» дитини, гра повинна мати чіткі і конкретні правила, які не можна змінити в ході гри.
⠀
ТОП ігор, спрямованих на розвиток волі:
Детальна добірка ігор на розвиток волі за тегом # рр_эвс
Джерело Інстаграм-сторінка @o_rannem_razvitii