Дитяча агресія: як пропрацювати БЕЗ придушення емоцій

  • Мій син мене б'є. Що робити?
  • Донька почала кусатися / щипатися?
  • Малиш починає бити себе, коли йому щось не подобається;
  • Мій син постійно б'ється з усіма, штовхається, все забирає;
  • Моя донька в іграх завжди робить іграшкам боляче. Це нормально?
  • Вихователь постійно повідомляє, що моя дитина б'ється. Що робити, вдома вона так себе не веде?

☝️Все ці питання відносяться до проблем дитячої агресії. Найчастіше мами, замість того, щоб допомогти дитині прожити негативні емоції і виплеснути агресію БЕЗПЕЧНО ... Намагаються її загасити, придушити. У підсумку стикаються з аутоагрессией, психосоматикой або ще більшою агресією ...

Це не працює!!

Що ж робити? Як навчити дитину зливати негативні емоції адекватним способом БЕЗ придушення ???

Група експертів, на чолі з практикуючими психологами підготували для Вас БЕЗКОШТОВНИЙ інтенсив: @kids_emotion_ (Інстаграм)

Ви дізнаєтеся:

  • Основні причини дитячої агресії;
  • Як ми закріплюємо агресивну поведінку дітей?
  • Що робити, якщо дитина б'є батьків, однолітків?
  • Що робити, якщо дитину ображають в садочку?
  • 5 помилок батьків, що перетворюють дитину в жертву;
  • Що робити, якщо дитина плюється, штовхається, кусається?
  • Як навчити дитину АДЕКВАТНО зливати негативні емоції?

Ви знайдете відповіді на ці та багато інших питань на інтенсиві Ви отримаєте не просто відповіді ... а конкретні рекомендації, робочі алгоритми, вправи і техніки з опрацювання.

Посилання:

https://www.instagram.com/p/CNUvvR9BUG3/?igshid=1vfau24yi656l&fbclid=IwAR2DoXJBvzvWU_-kMJ-nrurdx067AfNkH73CIfou4H3BXOQhIEGvIxewhpw

Розклад прямих ефірів

9 КВІТНЯ, П'ЯТНИЦЯ

10:00 Тема: Злість - навіщо вона потрібна

Спікер: @nastya_tutik

14:00 Тема: Як зрозуміти і усунути причини і витоки дитячої агресії

Спікер: @ yana.kalney

18:00 Тема: Як реагувати на дитячу агресію

Спікер: @elena_burevaya

21: 00 Тема: Альтернативні способи вираження гніву

Спікер: @easy_mam

10 КВІТНЯ, СУБОТА

10: 00 Тема: Сімейна ієрархія: діагностична розстановка про вас і ваших дітей

Спікер: @olya_land

11 КВІТНЯ, НЕДІЛЯ

Рубріка "Питання - відповідь" в сторіз

12 КВІТНЯ, ПОНЕДІЛОК

10: 00 Тема: Види дитячої агресії. Вікові норми. наш досвід

Спікер: @ cherkashina.mari

14: 00 Тема: Крики, невдоволення, істерики при заняттях та ігрової діяльності дитини

Спікер: @o_rannem_razvitii

18: 00 Тема: Криза 3-х років і агресія

Спікер: @ psycare.pro

13 КВІТНЯ, ВІВТОРОК

10: 00 Тема: Взаємозв'язок агресії з харчуванням дитини

Спікер: @ mama.hochu.kushat

14: 00 Тема: Злість у дітей і на дітей

Спікер: @pe_psy_kot

14 березня, неділя

12: 00 Тема: Агресія і страх - дві сторони однієї медалі. Як допомогти дитині? тілесний підхід

Спікер: @lazzzymom_

14:00 Тема уточнюється

Спікер: @marina_petrovich_

18:00 Тема: Дитяча агресія з точки зору хронічної вірусної інтоксикації

Спікер: @dr_dilyara

15 КВІТНЯ, ЧЕТВЕР

Рубрика "Питання - відповідь" в сторіз

16 КВІТНЯ, П'ЯТНИЦЯ

13: 00 Тема уточнюється

Спікер: @kudryavtceva_psychologist

Вікові норми дитячої агресії.

Як і коли вона проявляється?

⠀Батьки стикаються з агресією дітей в різному віці, починаючи з грудного і до підліткового, і в кожному віці є свої особливості прояву, які пов'язані з виникненням нових вікових потреб.

⠀В цілому вікова динаміка агресії відповідає основним віковим «кризам», в 1 рік, в 3-4 роки, в 6-7 років і в підлітковому віці в 12-14 років.

В період з 0 до 1-2 років дитяча агресія проявляється у вигляді кусання і щипання мами або інших.

Головне спочатку не дозволяти себе кусати і щипати, передбачивши наміри дитини, щоб не закріплювати таку поведінку.

В період з 2-4 років в хід ідуть кулаки. «Бійки» вважаються нормою до 4 років, якщо після 4 років зберігається невербальна агресія, то це привід звернутися до невролога.

Авжеж ми пояснюємо, що битися не можна і як правильно впоратися зі своєю агресією.

Після 4 років невербальна агресія переходить в вербальну, діти перестають вирішувати все кулаками і в хід йде «красномовство», вони починають обзиватися! До 12 років це свого роду «гарт» на доросле життя.

І проте ми не даємо волю поганим словами, пояснюємо дитині, як можна інакше виражати емоції.

На кожному етапі є свої шляхи вирішення, головне, знати вірні алгоритми дій, бути завжди на крок попереду.

Мама спокійна, коли знає, що є нормальним і природним і як правильно діяти, і вона передає свій спокій своїй дитині, допомагаючи їй пройти всі ці важливі етапи розвитку.

Будьте прикладом своїй дитині, адже діти - це відображення нас саміх.

Більше інформації на сторінці @ cherkashina.mari

Причини дитячої агресії

Діти проявляють агресію не тому, що вони злі або невиховані ...

У агресії завжди є причини.

Одна з найчастіших передумов до агресивної поведінки - стрес. Причому в дитячому віці стресом може стати дуже багато: сад, народження молодшої дитини, переїзд, відселення в окреме ліжко і т.п.

Ще одна напевно вже відома вам причина - прагнення привернути увагу батьків. Якщо по-доброму не виходить, спробуємо по-поганому ...

Далі за списком - але не за ступенем важливості - обстановка в сім'ї. Якщо між батьками є конфлікт (навіть прихований) або у мами / тата проблеми, дитина відчуває напругу і вихлюпує її, як може.

Найбільш очевидна причина - приклад батьків. Коли авторитетний дорослий висловлює агресію криком або фізичним насильством, діти просто копіюють його поведінку.

Ще буває чиста фізіологія (втома, перезбудження, голод і т.п.), перевантаження (занадто багато занять, завдання не за віком) або безпорадність (коли є потреба, але немає розуміння, як її задовольнити).

Більше інформації на сторінці @pe_psy_kot

Дитина б'ється, кусається, щипається

Ваша дитина б'ється / кусається / щипається? Що робити, розповість дитячий психолог і арт-терапевт Олена Бурьевая @elena_burevaya

Які причини?

-Батьки перші, на кому малюк «пробує» свої емоції

-Так проявля незгоду

-Це просто неконтрольований імпульс, коли необхідно залучити мамину увагу, чимось незадоволений або скучив

- Дітям з 3х років потрібно перевірити не тільки свої здібності, але і взаємодію з оточуючими людьми, тому вони перевіряють межі

- Дитина може так висловлювати не тільки злість, але і радість (в грі)

Що робити НЕ потрібно:

-Робити так само у відповідь

- 3абороняти злитися

- Ображатися, зображати, що вам боляче, вимагати вибачень - влаштовувати театралізовану виставу

-Дозволяти це робити в грі

- Сміятися

- Ігнорувати

- Відволікати

- Говорити, що ви не любите, коли він такий

- Наказуиать дитину: ставити в кут, позбавляти її мультфільмів або солодкого (чогось важливого)

В цьому віці агресивна взаємодія зі світом просто необхідна для нормального психологічного розвитку дитини! Їй обов'язково потрібно познайомитися, відчути свою агресію. І тепер їй потрібно навчитися з нею жити, тобто навчитися проявляти її так, щоб всім, включаючи дитину, було комфортно!

Так що ж робити?

Рекомендую використовувати метод:

Межі - Відображення / Озвучування ситуації - Межі = правила - альтернатива

- Фізично не даєте дитині себе вдарити: перехопити руку, зупиніть дію, відійдіть

Озвучте: «Ти злишся і хочеш мене вдарити»

"Але бити мене не можна / нікого не можна!"

"Можеш вдарити подушку"

Якщо ваша дитина вже вміє говорити, то пропонуйте їй спочатку говорити: "Я злюся", "Ні", "Я не згоден"

Детальна інформація на Інстаграм-сторінці @elena_burevaya

Дитяча агресія 3 точки 3ору хронічної вірусної інтоксикації

Чому не можна доводити інфекцію до хроніки ..

Віруси і стан вірусної інтоксикації - на 1 місці серед патогенів, що викликають психоневрологічні відхилення у детей.

Герпес 1,2,6 типу, Вірус Ебштейн- Барр, Цитомегаловірус, ротовірус, Вірус грипу, Аденовірус (так-так, та сама застуда)

- що буде, якщо ГРВІ затягнеться?

При ураженні вірусом у нас виділяються вірусні ендотоксини, які при порушеній роботі системи Детокс накопичуються, тим самим, перезбуджують нервову систему, дестабілізуючи її

Дітки з хронічною вірусним навантаженням в стані вторинного імунодефіциту, слабкі, легко підхоплюють нові інфекції

+ На тлі поствірусної інфекції часто запускаються аутоімунні захворювання, особливо якщо є схильність по генетиці.

Симптоми вірусного навантаження у дитини:

- Пітливість голови при засипанні, здригання під час сну

- Істерики і необгрунтована агресія

- Синдром хронічної втоми

- Слинотеча у малюка старше 2-х років

- Крики по ночах

- Гіперактивність

- Збільшення підщелепних лімфовузлів, адже саме лімфатична система очищує організм від вірусних токсинів ..

- Фебрільні судоми

- Синдром неспокійних ніг

По аналізам:

- Низький загальний білок <65г / л

- Вкрай низький загальний білірубін <5

- Низький загальний холестерин

- Низький інсулін <2.5

- АсТ> Алт

- ГГТП низький

- Лужна фосфатаза <200

Як же допомогти малюкові знизити завантаження нервової системи та заспокоїти його ?? Інформацію можна отримати на Інстаграм- сторінці @dr_dilyara

В3аємо3вя3ок харчування та агресії у дитини

Сьогодні поговоримо на одну з найгостріших тем для кожної мами - це харчування дитни.

Багато хто думає, що харчування засноване на інстинктах, але це не так. Вони тільки запускають цей процес. Харчування є прикладом вивчинної поведінки

Оточення, навколишнє середовище дитини, впливає на формування її харчових звичок

Ми, дорослі, можемо впливати на цей процес різними способами:

Ще в давнину ми вивчили простий урок. Якщо тобі загрожує небезпека - бий або біжи. Це інстинкт самозбереження. У дитини-малоїжки найчастіше спрацьовує 2-ий сценарій. Вона намагається уникати всіх трапез, не хоче навіть сідати за стіл, так як це місце асоціюється у неї з негативом.Статистика по таким дітям 1-5%. Таким дітям потрібна допомога фахівця. Можливо, навіть не одного. Ризик дефіцитних станів у випадках систематичних відмов від їжі занадто високий

Щоб налагодити трапези, потрібна комплексна робота. І найпершим кроком буде створення сприятливої атмосфери за столом

Детальна інформація на Інстаграм-сторінці @ mama.hochu.kushat

6 способів безпечного виплеску дитячої агрессі

Записуйте схему реакції на дитячу агресію від дитячого психолога Махмутовой Надії @easy_mam

1. Зрозуміти і озвучити емоції

«Да, я розумію ти злишся, тому штовхнув хлопчика.»

2. Визнати можливість цієї емоції

«Зліться абсолютно нормально. Я б теж розлютилася»

3. Озвучити заборону на насильство

«Не МОЖНА штовхатися. Ти робиш (можеш зробити) боляче»

4. Нагадати АЛЬТЕРНАТИВУ

«Коли ти злишся, ти можеш стиснути кулачки і голосно потопати, щоб всі зрозуміли, що ти злишся.»

! ️ УВАГА: альтернативу необхідно вводити в спокійній обстановці ... не в той момент, коли дитина в люті трощить все навколо, а в грі, в безпеці. У момент виплеску агресії тільки нагадуємо про це!

В якості альтернативи можна запропонувати з усією злості:

Побити подушку

Поричати як тигр

Нахмуритися і голосно демонстративно подихати або посопіти

Пом’яти / порвати листок паперу

Сильно стиснути кулачки і видихнути

Потопати як слон

Це найпростіші 6 способів, які діти засвоюють легко. Природно, не з першого і навіть не з другого разу. Чим молодша дитина, тим більше потрібно часу. До 3-х років в силу нерозвиненості саморегуляції, дитина все одно буде намагатися вдарити, штовхнути. Якщо їй в даний момент дуже хочеться це зробити. І тут Ваше завдання перехопити її і не дати напасти.

! Щоб негативні емоції не накопичувалися ВКРАЙ важлива профілактика.

⠀Ігрові способи профілактики дитячої агресії

У грі ми досліджуємо себе, ми вчимося відчувати своє тіло, справлятися з відмовами, розуміти і виражати свої емоції, приймати всі свої почуття.

Для профілактики агресії пропонується використовувати всі сфери життя дитини:

ФАНТАЗІЯ (3+)

Пропонуйте дитині уявний пульт управління. Які там є кнопки? (Вперед, назад, вліво, сміятися, гарчати) Нехай він спробує керувати вами. А потім помінятися місцями

Спробуйте кожну емоцію на смак. Яка на смак твоя злість? - гірка, кисла

Пропонуйте дитині розповісти про себе від імені тварини, персонажа, людини (у кожного можуть бути різні почуття): де живе, що робить, що відчуває, з ким грає, що йому хочеться

Предсставляйте щось незвичайне і фантазуйте, що відбудеться,

- якщо все люди / тварини будуть злитися і битися?

- якщо буде постійно йти дощ? ...

Використовуйте ігри з персонажами для програвання конфліктних ситуацій

ТІЛО

Навчайте дитину балансу напруги і розслаблення. Лягайте разом на підлогу і уявляйте себе калюжкою в теплу сонячну погоду: тіло розслабляється, ручки і ніжки стають важкими, закриваєте очі і насолоджуєтеся. Як раптом, небо покривається хмарами, піднімається холодний вітер і ви перетворюєтеся в крижинку: ручки стиснуті, кожна частинка тіла напружена. Потім хмаринки розходяться і крижинка тане

Виїжджайте в ліс і разом весело кричить

Торкайтеся до різних текстур, слухайте звуки, ловите запахи і пробуйте описати свої почуття і відчуття

ПОЧУТТЯ

Запропонуйте дитині створити емоційну карту зі смайлами і позначати свою емоцію

Створіть термометр злості і відзначайте свої стани

ДІЯЛЬНІСТЬ

рвіть разом папір, стискайте і весело кидайте один в одного

дурійте, грайте в догонялки, кидайтеся подушками, танцюйте

включайте правила: 10 хвилин тиші і 10 хвилин «можна»

робіть домашню смугу перешкод з подушок, стільців і тд

грайте з піском і гречкою

Більше інформації @dariiantonova.

Дитяча позиція батьків як джерело дитячої агресії

Діти не думають, не аналізують, у них немає критичного мислення ... Діти повторюють.

Мама 24 років, звинувачує себе за те, що приділяє недостатньо уваги синові (2 роки). Раптом вона помітила, що дряпає себе у відповідь на ці думки ... І тут з'явилося розуміння, ЧОМУ ЇЇ СИН Б'Є СЕБЕ - він бачить, що робить мама і повторює. Агресія? Агресія!

Тобто, він шкодить собі як мама ...

Які ще причини?

Батьки б'ються, б'ють один одного. Дитина запам'ятовує агресію як засіб комунікації

Батьки перекладають відповідальність один на одного ( "ти винна, що він впав. Ні, ти, тебе вічно поруч немає"). Дитина змушена грати роль батька і брати відповідальність на себе. Закінчиться тотальним почуттям провини, за те що вона взагалі народилася.

Один з батьків пригнічує іншого (мама не поважає папу-папа гнобить маму-дитина стає на бік сильного, і теж гнобить / б'є маму / слабкого / молодшого)

Гра в мовчанку в сім'ї (не тільки в родині, де мама-дитина-тато, а й в родині мама-бабуся / дідусь, тато-дідусь / бабуся. Тобто, якщо в 2-3 поколіннях є невирішені конфлікти, пригнічена агресія і т.д). Для дитини "холодна мама", яка її відкидає, гірше смерті. Виявляючи агресію, вона хоче домогтися хоч якоїсь уваги. В результаті, вона буде все життя намагатися заслужити любов.

Батьки не вміють контейнувати свої емоції. Дитина своєю агресією випускає внутрішньосімейну напругу.

Запам'ятайте! ДИТИНА НЕ МАЄ ОБСЛУГОВУВАТИ ВАШІ ТРАВМИ, ВАШІ НЕЗ'ЯСОВАНІ КОНФЛІКТИ, ВАШІ ЗАМКНЕННІ ЕМОЦІЇ. Але несвідомо дитина буде рятувати маму / тата ціною свого здоров'я і майбутнього.

Подивіться ефір від 10 квітня – Інстаграм-сторінка @olya_land.

Там діагностична сімейна розстановка, де ви зможете краще розібратися в стосунках сім'ї.

⠀Чотири помилки, які закріплюють у дітей агресивну поведінку

Є ряд типових неправильних дій дорослих, які підсилюють і закріплюють напругу й агресію у дітей.

Ми розглянемо 4 таких помилкових дій - і 4 стратегій, які допомагають ці помилки не допустіть

1. Підвищення голосу, зміна тону на загрозливий; команди, жорсткі вимоги, тиск; використання фізичної сіли

Важлива умова виховання «контрольованої агресії» у дитини - демонстрація моделей неагресивної поведінки.

Коли доросла людина управляє своїми негативними емоціями, то він не підкріплює агресивну поведінку дитини, зберігає з нею хороші відносини і демонструє, як потрібно взаємодіяти з агресивною людиною.

2. Демонстрація влади ( «Дорослий тут поки ще я», «Буде так, як я скажу»)

При проявах агресії обидві сторони втрачають самовладання, виникає дилема боротися за свою владу або вирішити ситуацію мирним способом.

Дорослим потрібно вести себе неагресивно, і чим менше вік дитини, тим більше миролюбною має бути поведінка дорослого у відповідь на агресивні реакції дітей.

3. Негативна оцінка особистості дитини, її близьких

Проводити чітку межу між вчинком і особистістю дозволяє техніка об'єктивного опису поведінки. Після того як дитина заспокоїться, можна обговорити з нею її поведінку.

Слід описати, як вона поводилась, що говорила, що насамперед здійснювала, не даючи при цьому ніякої оцінки. Критичні висловлювання, особливо емоційні, викликають роздратування і протест.

4. Порівняння дитини з іншими дітьми - не в її користь

Важлива умова для формування та збереження самоконтролю - стабільна самооцінка. Соромлячи дитину, закликаючи її "брати приклад" з інших дітей - батьки позбавляють дитину цієї опори, а себе - можливості допомогти дитині розвинути і конструктивно застосовувати самоконтроль.

@ psycare.pro

ЗВ'ЯЗОК АГРЕСІЇ З емоційно-вольовою сферою!

Степанова Анастасія @o_rannem_razvitii -професійний педагог раннього розвитку

Нестабільні емоційні реакції, тривалі істерики, довгі ритуали заспокоєння, дитина важко знімає емоційну напругу, погано засинає, процеси збудження переважають над процесами гальмування, щось не подобається-сльози, побутові завдання через «не хочу», щось ТРЕБА зробити - через опір. Знайоме?

Все це - слабка нервова система, особливості розвитку лобної долі мозку і звідси проблеми з емоційно-вольовою сферою.

Отже, зараз перелічу основні інструменти для розвитку ЦНС дитини:

Укреплення нервової системи:

- режім, якісний сон

- подготовка до сну (допомогти розслабитися: чітка послідовність ритуалів, арт-терапія, масаж, ванни з сіллю, хвойним екстрактом);

- дихательні техніки;

- закаліванніє;

- бассейн;

- бані;

Емоціі

- бути прикладом емоційно –стабільних реакцій на нестандартні ситуації;

- проговорювати всі емоції;

- вчити розуміти і приймати свої / не свої емоції;

- вчити спокійно реагувати на ситуації, які не подобаються;

- розберіть сюжети книг, позитивних і негативних персонажів, погані і хороші вчинки;

- своїм прикладом виховувати співчуття, толерантність;

- театральна студія;

Воля

- Зарядка

- Обов’язки по побуту, частіше підключати до побуту

- просіть про допомогу, відзначати важливість цієї допомоги від дитини

- складати план на день для дитини, стежити щоб дотримувалася

- побільше ігор з конкретними правилами, які не можна змінити в ході гри (такі ігри підключають лобну долю мозку)

Ігри рекомендовані нейропсихологами

Отже, якщо коротко, Воля це контроль, контроль - це лобна доля мозку дитини. Щоб в ігровій формі «включити лобну долю мозку» дитини, гра повинна мати чіткі і конкретні правила, які не можна змінити в ході гри.

ТОП ігор, спрямованих на розвиток волі:

Детальна добірка ігор на розвиток волі за тегом # рр_эвс

Джерело Інстаграм-сторінка @o_rannem_razvitii

Кiлькiсть переглядiв: 180