ВПЛИВ ГАДЖЕТІВ НА МОЗОК ДИТИНИ. ДОСЛІДЖЕННЯ

/Files/images/d180d0b5d0b1d0b5d0bdd0bed0ba-d0b8-d0b3d0b0d0b4d0b6d0b5d182.jpg

Вплив на особистісний розвиток інформаційних технологій не може бути однозначно кваліфікований як позитивний або негативний: поряд з негативними трансформаціями особистості при так званій Інтернет-адикції існує можливість позитивного розвитку окремих здібностей.

Дослідники з Університету Сассекса і Університетського коледжу Лондона (Велика Британія) з'ясували за МРТ-сканУванням, що часте використання гаджетів супроводжується зменшенням кількості сірої речовини («цілісність білої речовини») в одній з зон мозку дітей. Ця зона називається передньою поясною корою, яка бере участь у виконанні когнітивних завдань і допомагає контролювати емоції.

Білу речовину можна приблизно уявити, як внутрішню комунікаційну мережу головного мозку. Його довгі нервові волокна покриті свого роду «ізоляцією», яка дозволяє електричним сигналам переміщатися з однієї області мозку в іншу без перерви. Цілісність цієї структури - це те, наскільки добре організовані нервові волокна, і наскільки добре розвинена оболонка, яка пов'язана з когнітивними здібностями. Зокрема, вона розвивається, коли діти вчаться говорити.

Тест показав зв'язок між високою інтенсивністю використання гаджетів і низьким рівнем мовних навичок і навичок граматики

Також чим більше дитина проводить часу за використанням гаджетів, тим більше у неї проявляються симптоми СДУГ (синдрому дефіциту уваги і гіперактивності).

Те, що мозок може змінюватися під дією умов середовища, вже давно не новина. Залежно від того, які завдання доводиться виконувати людині, нейронні ланцюжки перебудовуються, нейрони формують нові відростки і з'єднання, що може вести до досить масштабних змін в структурі мозку: один з найвідоміших прикладів - збільшення гіпокампу у лондонських таксистів, яким потрібно тримати в умі детальну карту міста. Однак якщо у таксистів сірої речовини прибувало, то в разі гаджетів її, навпаки, зменшується. Винні тут, очевидно, не самі гаджети, а роззосередженість уваги, якої вони сприяють. Багатозадачність послаблює здатність концентруватися на чомусь одному, підвищує відволікання і навіть може провокувати емоційні проблеми, що призводять до хронічної тривожності і депресії

Важко сказати, що таке «безпечний» вік початку використання гаджетів. Вчені не радять привчати дитину до них як мінімум до трирічного віку.

Досліджено, що діти, які проводять менше двох годин на день перед екранами телевізорів і комп'ютерів, краще справляються з тестами на пам'ять, мислення і з мовними тестами, ніж діти, які довше грають на цифрових пристроях, пише портал Science News.

Канадськи експерти встановили в 2016 році рекомендації для нормального розвитку дітей і підлітків (з розрахунку на добу): 9-11 годин сну вночі, як мінімум годину заняття спортом і не більше двох годин перед екраном комп'ютера або будь-якого іншого гаджета.

 
	
Кiлькiсть переглядiв: 745