Причина №1 – у дитини немає чіткого розуміння – що таке «добре», а що таке «погане»
Маленьке завдання: продовжіть фразу «Моя дитина веде себе погано, коли…» і напишіть десь 10 пунктів.
У більшості батьків таке завдання викликає утруднення і їх відповідь зводиться до фрази «… коли вона/він нас не слухає»
Чи варто карати дитину?
Спочатку задайте собі питання: «А за що?»
3а те, що дитина займалась тим, чим їй цікаво?
Причина №2 – незгода з тим, що добре, а що погано
Коли трапляється щось, що Ви оцінюєте як «погану поведінку» спочатку задайте собі такі питання:
Наприклад, Ви кожен день говорити дитині, щоб вона убрала іграшки у кімнаті. Дитина цього не хоче робити. Вона цілий день будувала свій світ та не хоче руйнувати його ввечері. І дійсно – чи життєво важливо щодня складувати іграшки на місце?
(як не заставляти, а мотивувати та підвищувати значимість буденних дій дитини в Вебінарі Ани Просвєтової)
Коли дитина робить щось під тиском – вона відчуває до цього відразу. І виходить, що Ви самі того не підозрюючи, формуєте у дитини не любов до порядку, а може й ще відразу. Плюс Ваша дитина буде віддалятися від Вас тому, що буде вважати, що Ви її не розумієте та Вам байдуже на те, що їй цінно.
Причина №3 – еволюційна потреба сформувати необхідні для життя якості
Така негативна поведінка дитини як : упертість, знецінення, протест, деспотизм, їй життєво важливі для формування таких якостей:
Доречі, а яких якостей особисто Вам не вистачає у своєму дорослому житті? Подумайте, як на ці якості вплинули Ваші батьки?
Причина №4 – адаптація при природніх вікових кризах
В житті Вашої дитини таких криз буде п’ять: 1, 3, 7, з 11 до 15 та від 15 до 17 років.
Основне завдання цих криз – засвоїти нові моделі поведінки.
Причина №5 – спосіб задовольнити базові потреби, які батьки проігнорували
У дитини п’ять базових потреб:
Автор Дмитро Карпачьов , міні-книга «Пять справжніх причин плохої поведінки» (переклад на укр..мову)
На YouTube-ресурсі: https://www.youtube.com/watch?v=0hYBRg9jkTk