Найпоширеніша відповідь – спокій
Якщо дитина йде до школи і ми знаємо, що вона вміє переходити проїзджу частину на зелене світло, нам спокійніше від цього? – Так.
Як ми розуміємо, що вона вміє це робити?
Ми багато разів спостерігали , що вона демонструвала відповідну поведінку: підходить до світлофора, стоїть на червоне світло, переходить на зелене. І робить це сама.
Отже , коли вона прямує до школи сама, без супроводу, ми з вами припускаємо, що вона поводитиметься на проїжджій частині так само, як і раніше. І від цього нам стає спокійно.
Якщо ж ми багато разів спостерігаємо інше (дитина не помічала світлофора, перебігала на червоне світло), то , коли вона сама йде до школи , у нас на внутрішньому екрані з’являється відповідна картинка і виникає занепокоєння. У таких випадках ми просимо дитину, коли вона йде до школи, зателефонувати нам. «Ти в школі?»- «Так». І нам вже спокійніше.
Якщо ми знаємо, чого наша дитина не вміє робити сама або що робить не зовсім правильно, ми починаємо турбуватися.
Найчастіше починають робити замість дитини або разом з нею. Безлад, який ми бачимо, викликає занепокоєння в нас, а не в дитини. «Виросте – виникне!» - може сказати дехто з вас. І матиме рацію і водночас ні. Тому що сам по собі цей «внутрішній свербіж», що мотивує дорослу людину робити те, що вона робить (не важливо у якій сфері), не з’являється. У дорослому житті ми лише реалізуємо ту мотивацію, що була «закладена» в дитинстві . Випадково чи цілеспрямовано – насправді не важливо.
Батьківське щастя залежить від самостійності дитини і це вимагає на початку терплячого і послідовного навчання.
Пригадайте і запишіть, що саме ваша дитина :
1. Робить сама і регулярно
2. Уміє, але сама не робить, тільки на прохання, вимогу
3. Не вміє, але ви вважаєте, що це вміння робити важливе і корисне в перспективі.
Книга "Як виховати не зашкодивши" В.О. Соколов, С.Б. Пожарова