Поради батькам. 59 ігр та ідей для ро3витку дітей під час карантину віком від 3 до 8 років

59 Ігор та ідей - для різних каналів сприйняття - з дітьми 3-8 років. Промислові і зовсім не потребують підготовки.

На одному з курсів з нейробіології вивчала: "чим більше ігрової період у тварин - тим більш розвинений їх інтелект..". є секрет - чим більше грають наші людські діти, тим більше буде виявленою їх навчальна мотивація в школі.

Гра - це завжди - і розвиток, і терапія, і адаптація.

Сучасне покоління дітей не отримує того кількості стимулів у різних каналах сприйняття, яке було б важливо. У них перестимулирован візуальний канал, решта - часто дефицитарны. І різноманітні ігри - це сенсорна інтеграція (Сенсорна депривація - недостатнє стимулювання сенсорних каналів).

Промислові гри:

У нас вдома в улюблених - багато ігор від корпорації DJECO, GRANNA, tactic - Alias, різні Ігри-бродилки з кубиками (ігри з кубиками - гарні перед сном і швидкий спосіб підтягнути або не забути усний рахунок, донька так сама навчилася рахувати)

Візуальний канал:

* Роздруківки розмальовок та книжки-розмальовки

* Малювати мандали

* Малювання одночасно на одному аркуші

* Малювання зубною щіткою

* Малювання долонями (ставити відбитки пальців і домалювати деталі)

* Малювання із закритими очима

* Розміщення малюнків нитками

* Робити ангелів з макаронів

* Робити іграшки з втулок від туалетного паперу

* Дітям різного віку подобається «обрывная аплікація» - спочатку на дрібні шматочки руками рветься або кольоровий папір, або листки з журналів, потім, з обривків робиться колаж.

* Кожен день тижня назвати «своїм кольором» - наприклад, понеділок - червоний, вівторок - помаранчевий, середа - жовтий і т. д. за кольорами веселки. Щодня надягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору, спробувати знайти продукти такого кольору, або - час від часу кричати - наприклад, «червоний» - і потрібно швидко доторкнутися до предмета цього кольору.

Вербальний канал

* Вчити кожен день одне нове слово на іноземній мові

(З цього ж слова, написаного багато разів - можна зробити малюнок)

* З букв одного слова - складати інші слова (наприклад з букв слова трансформатор - можна придумати - торт, трон, березень, рот, форма, фарт і ін)

* Гра "телеграма" - на кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення (наприклад,СЛОН - суворий лікар відкриває нашатир :-)

* Співати

* Говорити скоромовки

* Ми з донькою граємо з «вгадай предмет» (частина тіла, транспорт....) задаючи питання, на які можна відповісти тільки «так» або «ні»

Тактильний

* Ігри з кінетичним піском (у нас є "розкопки динозаврів - промислова гра з формочками - динозаврів, раніше дочка грала в пасочки, зараз - я ховаю в пісок "скарби", дитя відкопує)

* Підноси з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети (навіть дітям 8-9 років це подобається)

* Ігри з водою - наприклад, запускати, кораблики по воді, переміщати їх диханням

* Домашні басейни з кульками

* Впізнавати предмети на дотик (цю гру люблять і дорослі діти. Можна пропонувати розрізняти продукти на смак, спеції і продукти - по аромату)

Аудіальний

* Слухати тишу (моя улюблена гра :-)))

* Закрити очі й розпізнати якнайбільше звуків

* Написати букву р - в рядок від зовсім маленькою до величезною. А в іншому рядку від величезної до маленької. Просити дитину, щоб вимовляв звук - підвищуючи гучність (чим менше літера, тим тихіше голос)

* З закритими очима вгадувати, з якого предмету вдарили (ложкою, олівцем...)

Просторове сприйняття, концентрація, 3D (такі ігри стимулюють і розвиток часток мозку, пов'язаних з математичними здібностями, критичним мисленням)

* Змійка (дочці подарували гру з мого дитинства - дуже їй подобається, я знайшла в інтернеті схеми нових фігур)

* Магнітний конструктор

* Мозайки, які потім можна прасувати праскою і виходять підставки під чашки

* Орігамі

* Джанга

* Мікадо (можна замість промислових «паличок» використовувати олівці, ложки...)

* Шашки, шахи, доміно

* Пазли

* Можна вчити дітей пришивати гудзики, вишивати, в'язати, плести макраме

* Запускаємо вовчки, спостерігаємо за їх кружлянням

* Домашній квест,пошуки скарбів

* Переміщатися по кімнаті з закритими очима, орієнтуючись тільки на команди партнера по грі (можна говорити - вправо, вліво, прямо... а можна мовчки - торкаючись до правого, лівого плеча, спині)

"Оральний праксис" та "ігри з диханням"

* мильні бульбашки

* Аэробол - дуємо на обгортки з-під цукерок (або передаючи один одному, або, "задуваючи" голи)

* Зафарбовуємо свічки

* Намагатися підтримувати в повітрі легкий предмет,наприклад, перо

* Разом співати

* Через широкі коктейльні трубочки дути на кульку з паперу - потрапляти їм у «мета»

"Соціальні ігри"

* Рольові ігри з ляльками та іграшками, домашній театр

* Тіньовий театр

* Можна разом займатися кулінарією, грати в ресторан (це здорово допомагає, коли потрібно швидко приготувати обід, посадити дитину за малюванням меню...:-)

* Варити разом шоколад

* Робити міні-вистави, записувати їх на камеру телефону.(Ми по дочкиного казкам і малюнків іноді робимо фільми)

* Робити будиночок з подушок і пледів - ходити в гості :-)

* «Зустріти" дітей з друзями - в zoom, чаті Вайбера та ін

* Оркестр (інструменти - все, що видає звук в будинку)

рух:

* Твістер

* Пальчиковий твістер

* Стрибки на кулі-стрибуни (Замість батута - стрибки на дозволеної подушці :-)

* Прятки

* Битва подушками

* Битва кульками

* Коли ми обмежені в русі - дочка особливо любить настільний (накроватним :-) футбол.

* Ми часто з донькою танцюємо «різний настрій». (Якщо зовсім мало місця, можна ниткою викласти кордону «танцполу» і ввести додаткове правило - за них не виходити)

Важливо пам'ятати, що діти до 6 років прагнуть грати в «егоцентричні» гри - за своїми правилами. Але коли ми їм пропонуємо гру з встановленими правилами - це готує їх до «дорослого життя» з проходженням певним нормам (це профілактика «соціальної депривації»)

(Буду згадувати або придумувати ідеї і доповнювати список)

добрих дорослішання

і сил всім батькам :-)))

Посилання: https://www.facebook.com/svetlanaroyz?__tn__=%2CdC-R-R&eid=ARAptc3nrh-EuD37E1_E0gbnQ6EWL3LHo7w6_g4EyJqsOKwtH4kcpYgbEezZuTHTR7FIOyqJmY-Z6E1b&hc_ref=ARSuiWt-0NA8Hz3HiFW26Np363gz8uKOUvBzCL0numP-YR4JCBdb2_F1wzKau1X3QTc&fref=nf

Кiлькiсть переглядiв: 250