Іграшки-монстри — мода проти психологічного здоров’я дитини

Улюблена іграшка— образ, із яким дитина ідентифікує себе. Про щовона думатиме, бавлячись іграшкою-монстром? Психологи попереджають, щотакі іграшки негативно впливають напсихіку таповедінку дитини. Яксвідчить практика, вбільшості випадків батьки обирають іграшки стихійно або під впливом «поверхневих» обставин— привабливість, розмір, вартість, бажання догодити дитині тощо. Про розвитковий потенціал іграшки, їїпедагогічну користь дорослі зазвичай незамислюються, бо цілком довіряють анотації, уякій виробник напише все, щозавгодно.

Іграшка— непросто забава. Вона дає дітям яскраві незабутні образи, івід того, якими вони будуть, багато вчому залежить формування нелише їхніх морально-етичних уявлень, айкартини світу загалом. Замисліться, які почуття вкорінюються вдуші дитини, коли вона прив’язується домонстра, починає його любити? Утих малюків, яких потворне або страшне приваблює, інстинкт самозбереження пошкоджується. Трохи подорослішавши, вони можуть потягнутися допоганої компанії, цілком усвідомлюючи небезпеку. Спрацює засвоєний стереотип: небезпечне буде їхпритягувати, аневідштовхувати.

Ііграшка має відповідати віку дитини. Психологи нерекомендують іграшки-страшилки дошкільникам. Їхня психіка щенесформувалася, дитина погано розрізняє «погано» і«добре».

Тому, перш ніж купити іграшку, серйозно замисліться над тим, яке вона несе педагогічне йпсихологічне навантаження. Чого навчить іякі почуття збудить? Який соціальний досвід може засвоїти дитина, граючи вподібні іграшки? Чинепорушується при цьому логічний ланцюжок «суспільство— іграшка— дитина»? Під час вибору іграшки врахуйтетакі критерії,зокрема:

  • відповідність інтересам самої дитини— дорослих привертає зовнішня краса, багатство, складність деталей або значення для розвитку; удітей інші пріоритети— схожа наулюбленого героя, такаж єудруга тощо;
  • можливість що-небудь знею робити— розбирати, пересувати тощо;
  • різноманітність форм активності— щобільше іграшка завершена, томенше простору для творчості;
  • самостійність ігрових дій— іграшки-загадки, матрьошки, пірамідки;
  • естетичний аспект— іграшка має викликати гуманні почуття, для неї неприпустимі якості, які стимулюють асоціальні дії, насильство, жорстокість, агресія.

Граючи зіграшками, дитина приміряє насебе різні ролі, які потім випробовує вжитті. Тож варто добирати іграшки, бавлючися зякими дитина уподобалаб роль доброї, турботливої, благородної людини.

Джерело: Журнал з організації освітньої роботи в дитсадку

https://emetodyst.mcfr.ua/promo

Кiлькiсть переглядiв: 145