— Чи дивиться ваша дитина в ту ж сторону, що і ви, коли ви намагаєтеся привернути її увагу до чогось цікавого?
— Чи вказує дитина на щось, щоб привернути вашу увагу, але не з метою отримати бажане, а для того, щоб розділити з вами інтерес до предмету?
— Чи грає вона з іграшками, імітуючи дії дорослих? (Наливає чай в іграшкову чашку, укладає ляльку спати, не просто катає машинку туди-сюди, а везе у вантажівці кубики на будівництво).
Якщо на всі три питання відповідь негативна, у батьків 2–3-річної дитини є підстави показати його фахівцеві. Якщо ж навпаки, позитивні, то, швидше за все, затримка в розвитку мови і освоєнні навичок має іншу причину, не аутизм.
Матеріал на основі конференції «Аутизм: комплексна психолого – медіко – педагогічна допомога дітям з розладом аутизму» на базі ПМПК